دوره 9, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
سامانه اشتراک دوچرخه تهران: ارائه رویکردی مناسب جهت ایجاد جایگاه های اشتراک دوچرخه هوشمند
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2017-12-22)امروزه توزیع دوچرخه به یکی از مقولههای رو به رشدو قابلتوجه در حوزه حملونقل، در بیش از 800 شهر جهان تبدیل شده است.بسیاری از تحلیلگران پیشبینی کردهاند که آمار صدمات پس از استفاده و اجرای سامانه توزیع دوچرخه روند ...
-
مدلسازی شدت خطرپذیری عابرانپیاده بر اساس رتبهبندی شاخص ترکیبی: زمان تا تصادف و سرعت وسیلهنقلیه نزدیکشونده (نمونه موردی: شهر قزوین)
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2017-12-22)هنگامی که یک عابرپیاده قصد عبور از خیابان را دارد، تعامل او با وسایلنقلیه موتوری اجتنابناپذیر است. عابرینپیاده ممکن است با قضاوت نادرست درمورد زمان تا تصادف انتخاب شده و سرعت وسیلهنقلیه نزدیکشونده در معرض حوادث قرار ...
-
ارائه مدلی برای ارزیابی و اولویت بندی احداث خطوط ریلی جدید با استفاده از روش ترکیبی تحلیل شبکهای و مهندسی ارزش
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2017-12-22)بخش زیادی از بودجههای عمرانی در بسیاری از کشورهای جهان، صرف پروژههای حملونقل میشود. غالبا اینگونه پروژهها در تمام سیستمهای حملونقل بسیار سرمایهبر هستند و به همین دلیل، هرگونه صرفهجویی در این پروژهها، میتواند ...
-
بررسی تاثیر صفحات مهاری قائم زیر تراورس بتنی در تغییر مقاومت جانبی خط بالاستی
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2017-12-22)افزایش مقاومت جانبی خطوط بالاستی خصوصاً در قوس ها جزء برنامه های راه آهن ها است. بسیاری از راه آهن ها، بدلیل عدم امکان تامین مقاومت جانبی در قوسهای تند، ریلها را در قوسها جوشکاری نکرده و علاوه بر سلب آسایش مسافرین (کاهش ...
-
خصوصیات ویسکوالاستیک و مقاومت در برابر شیارشدگی مخلوط های آسفالتی اصلاح شده با پودرلاستیک و گوگرد با پوشش پلیمری
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2017-12-22)اصلاح قیر با هدف نزدیک کردن رفتار رئولوژیک قیر خالص به رفتار قیر ایدهآل با استفاده از اصلاحکنندههای مختلف انجام میشود. اما نکتهای که باید مد نظر داشت آن است که مخلوط آسفالتی ساخته شده با قیر اصلاحشده ...
-
رفتار شناسی خرابی و تعیین وزن ناشی از بارگذاری ترافیک با استفاده از خاصیت خودتشخیصی در حسگرهای بتنی
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2017-12-22)استفاده از حسگرهای باقابلیت خود تشخیصی که علاوه بر تعیین میزان نیروی وارده، عملکرد دیگری مانند تشخیص روند رشد خرابی را در جسم روسازی بتنی بر عهده بگیرند، در حال حاضر توسعه زیادی یافته است و بخش مهمی از سیستم پایش جسم روسازی ...



