نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:40Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:40Z
dc.date.issued2012-12-21en_US
dc.date.issued1391-10-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-18en_US
dc.date.submitted1392-05-27fa_IR
dc.identifier.citation(1391). تأثیر پارامترهای روسازی خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزن. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 4(2), 179-188.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_3232.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297699
dc.description.abstractادوات انشعاب )سوزنها( در خطوط راه آهن به علت ساختار پیچیده و ناپیوسته حاکم، به عنوان یکی از مهم ترین نقاط ضعف زیرساختهای ریلی محسوب می شوند. از این رو ارزیابی و پیش بینی امکان خروج از خط در محل این ادوات از دیدگاه بهره برداری و نگهداری، دارای اهمیت ویژه ای است. این موضوع به عنوان یک مسئله اندرکنش خط و قطار تابع پارامترهای مختلفی از جمله مشخصات هندسی و سازه ای خط و نیز مشخصات دینامیکی وسیله نقلیه ریلی، اعم از سرعت و بار محوری است. بنابراین، انجام تحلیلهایی که بتواند پارامترهای مختلف مؤثر بر مسئله را منظور کرده و با دقت مناسبی امکان خروج از خط را ارزیابی کند، اهمیت قابل ملاحظه ای خواهد داشت. در تحقیق پیش رو، ارزیابی پارامترهای مؤثر بر پدیده خروج از خط یک واگن تک در محل سوزن با بهره گیری از نتایج تحلیلهای حساسیت صورت گرفته، ارایه شده است. برای این منظور، مدلسازی عددی ناوگان منتخب باری و مسافری در محل سوزن استاندارد با استفاده از نرم افزار دینامیکی ADAMS/RAIL انجام شده و تأثیر پارامترهای هندسی و سازه ای سوزن و پارامترهای بهره برداری ناوگان )بار محوری و سرعت( بر معیار خروج از خط ارزیابی شده است. نتایج ارزیابیها نشانگر آن است که عرض خط در کنار سرعت عبوری ناوگان بیشترین تأثیر را دارد، در حالی که سختی یکنواخت خط ریلی، تأثیری کمتر از 4 درصد را در نتایج تحلیل نشان می دهد.fa_IR
dc.format.extent932
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectادوات انشعابfa_IR
dc.subjectسوزنfa_IR
dc.subjectخروج از خطfa_IR
dc.subjectتحلیل حساسیتfa_IR
dc.subjectشبکه عصبیfa_IR
dc.titleتأثیر پارامترهای روسازی خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue2
dc.citation.spage179
dc.citation.epage188


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد