| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:12:40Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:12:40Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T06:12:40Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T06:12:40Z | |
| dc.date.issued | 2012-12-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-08-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-05-27 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (1391). تأثیر پارامترهای روسازی خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزن. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 4(2), 179-188. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6598 | |
| dc.identifier.uri | http://jte.sinaweb.net/article_3232.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297699 | |
| dc.description.abstract | ادوات انشعاب )سوزنها( در خطوط راه آهن به علت ساختار پیچیده و ناپیوسته حاکم، به عنوان یکی از مهم ترین نقاط ضعف زیرساختهای ریلی محسوب می شوند. از این رو ارزیابی و پیش بینی امکان خروج از خط در محل این ادوات از دیدگاه بهره برداری و نگهداری، دارای اهمیت ویژه ای است. این موضوع به عنوان یک مسئله اندرکنش خط و قطار تابع پارامترهای مختلفی از جمله مشخصات هندسی و سازه ای خط و نیز مشخصات دینامیکی وسیله نقلیه ریلی، اعم از سرعت و بار محوری است. بنابراین، انجام تحلیلهایی که بتواند پارامترهای مختلف مؤثر بر مسئله را منظور کرده و با دقت مناسبی امکان خروج از خط را ارزیابی کند، اهمیت قابل ملاحظه ای خواهد داشت. در تحقیق پیش رو، ارزیابی پارامترهای مؤثر بر پدیده خروج از خط یک واگن تک در محل سوزن با بهره گیری از نتایج تحلیلهای حساسیت صورت گرفته، ارایه شده است. برای این منظور، مدلسازی عددی ناوگان منتخب باری و مسافری در محل سوزن استاندارد با استفاده از نرم افزار دینامیکی ADAMS/RAIL انجام شده و تأثیر پارامترهای هندسی و سازه ای سوزن و پارامترهای بهره برداری ناوگان )بار محوری و سرعت( بر معیار خروج از خط ارزیابی شده است. نتایج ارزیابیها نشانگر آن است که عرض خط در کنار سرعت عبوری ناوگان بیشترین تأثیر را دارد، در حالی که سختی یکنواخت خط ریلی، تأثیری کمتر از 4 درصد را در نتایج تحلیل نشان می دهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 932 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه | fa_IR |
| dc.publisher | Parseh Designers Transportation Research Institute | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مهندسی حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly Journal of Transportation Engineering | en_US |
| dc.subject | ادوات انشعاب | fa_IR |
| dc.subject | سوزن | fa_IR |
| dc.subject | خروج از خط | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل حساسیت | fa_IR |
| dc.subject | شبکه عصبی | fa_IR |
| dc.title | تأثیر پارامترهای روسازی خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزن | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 179 | |
| dc.citation.epage | 188 | |