نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:38Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:38Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:38Z
dc.date.issued2011-12-22en_US
dc.date.issued1390-10-01fa_IR
dc.date.submitted2012-12-29en_US
dc.date.submitted1391-10-09fa_IR
dc.identifier.citation(1390). بررسی تأثیر برخی عوامل مربوط به شخص و وسیله نقلیه بر وضعیت تقصیر در سوانح ترافیکی کشور. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 3(2), 117-124.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_2351.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297689
dc.description.abstractبین افراد مقصر و غیر مقصر در تصادف رانندگی تمایزهایی وجود دارد. هدف از این مطالعه بررسی اثر سن، جنس، نوع گواهینامه، سرعت و نوع وسیله نقلیه بر نوع تقصیر در تصادفات است. دریک بررسی پیمایشی 557182 تصادف به روش census با پیامد مقصر و غیر مقصر بودن در تصادفات وارد مطالعه شدند. متغیر های مورد بررسی سن، جنس، نوع گواهینامه، سرعت و نوع وسیله نقلیه هستند و یافت هها در قالب آمار توصیفی ارایه شده و تحلیل آنها با آزمون رگرسیون لجستیک صورت گرفته است. نتایج نشان داد عامل سن تأثیری بر مقصر بودن نداشته است. در محورهای درون شهری، مردان شانس بیشتر (20/1 =OR) و در محورهای برون شهری شانس کمتری (0/499=OR) برای مقصر بودن داشتند. در محور های برون شهری مؤثرترین فاکتور، سرعت (3/60 =OR)است. شانس مقصر بودن برای گواهینامه ب 1 در هر دو محور درون و برون شهری به ترتیب 2/99و 2/68و شانس مقصر بودن موتورسیکلت در هر دو محور درون و برون شهری به ترتیب 1/76و 2/19بود. در محورهای برون شهری شانس مقصر بودن در رخداد سوانح ترافیکی توسط عامل سرعت تا نزدیک پنج برابر بیشتر از محورهای درون شهری است. توصیه می شود با توجه به عامل سرعت و جنسیت در راکبین موتورسیکلت خصوصاً در محورهای برون شهری برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسب توسط سازمانهای ذیربط صورت پذیرد.fa_IR
dc.format.extent321
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectتقصیرfa_IR
dc.subjectتصادفاتfa_IR
dc.subjectمحور درون شهریfa_IR
dc.subjectمحور برون شهریfa_IR
dc.subjectحوادثfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر برخی عوامل مربوط به شخص و وسیله نقلیه بر وضعیت تقصیر در سوانح ترافیکی کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage117
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد