دوره 3, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
مدل سازی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری سرعت بالا در سامانه ریلی ایران (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2011-12-22)واگن هنگام حرکت بر روی ریل، ارتعاشاتی را تجربه می کند که از جمله مهم ترین آنها ارتعاشات عرضی است. ارتعاشات عرضی واگن در سرعتهای بالا موجب بروز نوعی ناپایداری به نام هانتینگ می شوند. در این مقاله، با استفاده از استخراج ...
 
- 
ارایه روشی جهت بررسی راهکارهای افزایش ظرفیت مسیرهای ریلی با استفاده از روش بهینه سازی همراه با مطالعه موردی مسیر بادرود- اردکان (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2011-12-22)با توجه به تقاضای روزافزون حمل و نقل ریلی، نیاز به افزایش ظرفیت در گلوگاه های ریلی گریز ناپذیر است. به همین منظور، باید با بکارگیری تمهیدات لازم، مشکل ظرفیتی این مسیرهای ریلی برطرف شود. هدف از این پژوهش، ارایه روشی برای ...
 
- 
بررسی تاثیر تحریکات لرزه ای با شتاب اوجهای مختلف در رفتار خطوط ریلی با استفاده از یک مدل عددی سه بعدی (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2011-12-22)خطوط بالاستی از مهم ترین زیرساختهای آسیب پذیر شبکه خطوط ریلی در زمان وقوع و پس از وقوع زلزله است که با وجود اهمیت کارآیی مناسب آن در سیر ایمن قطار، مطالعات اندکی در خصوص میزان تاثیرپذیری این خطوط در شرایط زلزله انجام شده ...
 
- 
تحلیل تقاضای سفر شهری به روش فعالیت-مبنا: نمونه موردی منطقه سه شهرداری تهران (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2011-12-22)گرچه فرآیند 4 مرحله ای برای برآورد تقاضای سفر شهری هنوز در بسیاری پژوهشها مورد استفاده قرارمی گیرد، اما مشاهده کاستیهای آن به ویژه در تحلیل راهبردها و نتایج نادقیق در پیش بینی تقاضا، از حدود 5 دهه قبل رفته رفته باعث توسعه ...
 
- 
بررسی تأثیر برخی عوامل مربوط به شخص و وسیله نقلیه بر وضعیت تقصیر در سوانح ترافیکی کشور (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2011-12-22)بین افراد مقصر و غیر مقصر در تصادف رانندگی تمایزهایی وجود دارد. هدف از این مطالعه بررسی اثر سن، جنس، نوع گواهینامه، سرعت و نوع وسیله نقلیه بر نوع تقصیر در تصادفات است. دریک بررسی پیمایشی 557182 تصادف به روش census با پیامد ...
 



