نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاورازانی, سید محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorاعتباری, فرهادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:38Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:38Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:38Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-09-02en_US
dc.date.submitted1396-06-11fa_IR
dc.identifier.citationاورازانی, سید محمد حسین, اعتباری, فرهاد. (1398). مسیریابی وسایل نقلیه الکتریکی با در نظر گرفتن وابسته بودن میزان مصرف سوخت به میزان بار. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 11(1), 255-276.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_79634.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297686
dc.description.abstract<em>در طی سال‌های گذشته، تحقیقات زیادی به جهت کاهش هزینه حمل و نقل با استفاده از مدل‌های متفاوت مسأله مسیریابی وسیله نقلیه صورت گرفت. افزایش هزینه های توزیع کالا و تبعات ناشی از افزایش میزان آلایندگی ناشی از وسائل نقلیه، باعث شد استفاده از مدلهای مسیریابی وسائل نقلیه سبز، رواج بیشتری پیدا کند.. یکی از راهکارهای کاهش آلودگی، استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است. این وسایل دارای آلایندگی ناچیز هستند و نقش بسزایی در کاهش میزان گازهای آلاینده دارند. محدودیت اصلی در استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی حجم پایین انرژی باتری، زمان شارژ مجدد طولانی و محدود بودن جایگاه های سوختگیری آنها است. بنابراین باید محدودیت ایستگاه های شارژ این خودروها نیز </em><em>در مسیریابی آنها </em><em>در نظر گرفته شود. </em><em>از طرف دیگر، با توجه به محدود بودن میزان انرژی وسائل نقلیه الکتریکی، میزان مصرف سوخت این ناوگان به شدت وابسته به میزان بار آنها بوده و درنظر گرفتن میزان بار آنها در برنامه ریزی های انجام گرفته ضروری می باشد. </em><em>در این تحقیق تلاش می‌شود تا با در نظر گرفتن میزان بار جا بجا شده بین گرههای تقاضا که تاثیر مستقیمی بر روی مصرف انرژی الکتریکی این وسایل دارد و در نظرگرفتن محدود بودن ایستگاه های شارژ خودرو،  به ارائه مدلی بپردازیم که هزینه های سوخت مصرف شده را تا حد امکان کاهش دهد. .برای حل این مسئله، دو الگوریتم مختلف، شامل یک الگوریتم ابتکاری دو مرحله ای و الگوریتم فراابتکاری شبیه سازی تبرید ارائه شده است.نتایج محاسباتی نشان می دهد که الگوریتم ابتکاری دو مرحله ای می تواند جواب های با کیفیت مناسبی را در زمان محدودی ارائه داده و قابلیت فراوانی به منظور استفاده در حل مسائل واقعی در ابعاد بزرگ دارد.</em>fa_IR
dc.format.extent735
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectالگوریتم ابتکاری دو مرحله ایfa_IR
dc.subjectایستگاه شارژ خودروfa_IR
dc.subjectوسایل نقلیه الکتریکیfa_IR
dc.subjectمسیریابی وسائل نقلیهfa_IR
dc.subjectبرنامه ریزی حمل و نقلfa_IR
dc.titleمسیریابی وسایل نقلیه الکتریکی با در نظر گرفتن وابسته بودن میزان مصرف سوخت به میزان بارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد ، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلانی، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage255
dc.citation.epage276


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد