| dc.contributor.author | اورازانی, سید محمد حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | اعتباری, فرهاد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:12:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:12:38Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T06:12:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T06:12:38Z | |
| dc.date.issued | 2019-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-09-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-06-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اورازانی, سید محمد حسین, اعتباری, فرهاد. (1398). مسیریابی وسایل نقلیه الکتریکی با در نظر گرفتن وابسته بودن میزان مصرف سوخت به میزان بار. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 11(1), 255-276. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6598 | |
| dc.identifier.uri | http://jte.sinaweb.net/article_79634.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297686 | |
| dc.description.abstract | <em>در طی سالهای گذشته، تحقیقات زیادی به جهت کاهش هزینه حمل و نقل با استفاده از مدلهای متفاوت مسأله مسیریابی وسیله نقلیه صورت گرفت. افزایش هزینه های توزیع کالا و تبعات ناشی از افزایش میزان آلایندگی ناشی از وسائل نقلیه، باعث شد استفاده از مدلهای مسیریابی وسائل نقلیه سبز، رواج بیشتری پیدا کند.. یکی از راهکارهای کاهش آلودگی، استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است. این وسایل دارای آلایندگی ناچیز هستند و نقش بسزایی در کاهش میزان گازهای آلاینده دارند. محدودیت اصلی در استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی حجم پایین انرژی باتری، زمان شارژ مجدد طولانی و محدود بودن جایگاه های سوختگیری آنها است. بنابراین باید محدودیت ایستگاه های شارژ این خودروها نیز </em><em>در مسیریابی آنها </em><em>در نظر گرفته شود. </em><em>از طرف دیگر، با توجه به محدود بودن میزان انرژی وسائل نقلیه الکتریکی، میزان مصرف سوخت این ناوگان به شدت وابسته به میزان بار آنها بوده و درنظر گرفتن میزان بار آنها در برنامه ریزی های انجام گرفته ضروری می باشد. </em><em>در این تحقیق تلاش میشود تا با در نظر گرفتن میزان بار جا بجا شده بین گرههای تقاضا که تاثیر مستقیمی بر روی مصرف انرژی الکتریکی این وسایل دارد و در نظرگرفتن محدود بودن ایستگاه های شارژ خودرو، به ارائه مدلی بپردازیم که هزینه های سوخت مصرف شده را تا حد امکان کاهش دهد. .برای حل این مسئله، دو الگوریتم مختلف، شامل یک الگوریتم ابتکاری دو مرحله ای و الگوریتم فراابتکاری شبیه سازی تبرید ارائه شده است.نتایج محاسباتی نشان می دهد که الگوریتم ابتکاری دو مرحله ای می تواند جواب های با کیفیت مناسبی را در زمان محدودی ارائه داده و قابلیت فراوانی به منظور استفاده در حل مسائل واقعی در ابعاد بزرگ دارد.</em> | fa_IR |
| dc.format.extent | 735 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه | fa_IR |
| dc.publisher | Parseh Designers Transportation Research Institute | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مهندسی حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly Journal of Transportation Engineering | en_US |
| dc.subject | الگوریتم ابتکاری دو مرحله ای | fa_IR |
| dc.subject | ایستگاه شارژ خودرو | fa_IR |
| dc.subject | وسایل نقلیه الکتریکی | fa_IR |
| dc.subject | مسیریابی وسائل نقلیه | fa_IR |
| dc.subject | برنامه ریزی حمل و نقل | fa_IR |
| dc.title | مسیریابی وسایل نقلیه الکتریکی با در نظر گرفتن وابسته بودن میزان مصرف سوخت به میزان بار | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد ، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلانی، قزوین، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 255 | |
| dc.citation.epage | 276 | |