دوره 11, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
حل مسأله مسیریابی وسایل نقلیه سبز با در نظر گرفتن وضعیت ترافیک شهری و کاهش سوخت مصرفی در توزیع کالاهای فاسدشدنی
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2019-09-23)امروزه حمل و نقل و لجستیک به دلیل اثراتی که بر متغیرهای اصلی اقتصاد کشور مانند تولید، اشتغال، قیمت و شاخص هزینه زندگی بر جای میگذارد، به عنوان پیشران در توسعه اقتصادی در کشورها محسوب میشود. آمارها نشانگر آن ...
-
بهینهسازی یکپارچه تخصیص تراکم و کاربری زمین و طراحی شبکه حملونقل عمومی- موردپژوهی: منطقه 22 تهران
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2019-09-23)با توجه به شواهد موجود از برهمکنش میان دو حوزه برنامهریزی شهری و حملونقل شهری و همافزایی بالقوه ناشی از تصمیمگیری یکپارچه این دو حوزه در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار شهری، در این پژوهش مسئله تخصیص بهینه ...
-
ارائه یک مدل یکپارچه و روش حل برای زمانبندی تولید و مسیریابی وسائل نقلیه در یک زنجیرهتأمین دوسطحی با هدف کاهش مصرف سوخت
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2019-09-23)با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و به دنبال آن افزایش مصرف سوخت در صنایع تولیدی و سیستمهای حملونقل، جهان امروز با دو چالش کمبود سوخت و انتشار آلایندههای زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت مواجه است. از اینرو اتخاذ ...
-
مسأله مکان یابی مقاوم سازی بیمارستان ها با منابع محدود در شرایط بحران و ازکارافتادگی تسهیلات
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2019-09-23)امروزه کاهش همزمان هزینههای مکانیابی و نیز هزینههای حمل و نقل در استقرار امکانات و تسهیلات شهری از اهمیت حساس و قابل توجهی برخوردار است. این موضوع زمانی حساسیت فوقالعادهای پیدا میکند که منطقه مورد بررسی در شرایط ...
-
ارزیابی تاثیر گیلسونایت بر بهبود خصوصیات مکانیکی مخلوطهای آسفالتی
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2019-09-23)روشهای گوناگونی برای بهبود عملکرد مخلوط آسفالتی در برابر خرابیهای مختلف وجود دارد که یکی از متداولترین آنها استفاده از افزودنیهای جایگزین سنگدانه، فیلر یا اصلاحکننده قیر هستند. با توجه به استفاده از فیلرهایی مانند ...
-
مدلسازی رفتار تردید رانندگان در انتخاب عبور یا توقف پس از زمان زرد درتقاطعهای چراغدار با استفاده از مدل لوجیت ترکیبی (مطالعه موردی شهر قزوین)
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2019-09-23)رانندگان درپایان زمان سبزهرفازحرکتی ودرشرایط تغییربه زما ن قرمزباتردیددرخصوص توقف یاادامه مسیرروبرومیشوندواین امکان وجودداردکه درزمان زردفازیاحتی ثانیههای ابتدایی زمان قرمزاقدام به عبورنمایندکه این امرمی تواندهمواره ...
-
مسئله مسیریابی وسایل نقلیه مبتنی بر نظریه بازی با هدف کاهش ریسک حمل کالای ارزشمند
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2019-09-23)در این مقاله رویکردی موثر برای کاهش ریسک مسیریابی وسایل نقلیه همراه با پنجره زمانی جهت حمل کالاهای ارزشمند ارائه میشود. مدل در نظر گرفته شده برای حمل این نوع کالا دارای دو تابع هدف کمینه سازی مسافت و ریسک است. تابع ...
-
مدلسازی همزمان تاثیر عوامل هندسی، توپوگرافی و دسترسی راه در تصادفات راههای برونشهری با عامل سازی و رگرسیون خطی تعمیم یافته (مطالعه موردی: راههای استان کرمان)
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2019-09-23)گام اول در جهت کاهش سوانح جادهای شناخت عوامل موثر در وقوع تصادفات است که با مدلسازی متغیرهای موثر در وقوع تصادفات امکانپذیر است. هدف از این پژوهش مدل سازی تاثیر عوامل هندسی، توپوگرافی و دسترسی کاربری های اطراف راه ...



