• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی
    • دوره 8, بهار و تابستان 1394
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی
    • دوره 8, بهار و تابستان 1394
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و مدل‌سازی اولیهECU خودروهای سری Logan بر مبنای مقاوم‌سازی در برابر خطاهای ناشی از عوامل فیزیکی با استفاده از ترکیب روش‌های SPRIT3E و TMR

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیم‌زاده, محمد رضا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با پیشرفت تکنولوژی ساخت خودرو و نیاز به بهینه‌سازی مواردی همچون مصرف سوخت، شتاب و سرعت خودروها، روش‌های مکانیکی کنترل عملیات موتور خودرو، پاسخگو نمی‌باشند و کنترل الکترونیکی راه‌کاریست که در خودروهای نوین بکار گرفته می‌شود. در این روش یک کامپیوتر نهفته ماموریت کنترل اعمالی از قبیل نحوه پاشش سوخت و زمان جرقه‌زنی را کنترل می‌نماید. یکی از خودروهایی که در سالهای اخیر در کشورمان بسیار مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌است، خودروهای سری لوگان می‌باشد. از طرفی نیاز به بومی‌سازی ساخت این خودرو احساس می‌شود و از سوی دیگر تغییراتی در ECUی این خودرو با هدف سازگاری با شرایط آب‌وهوایی کشور، می‌تواند عملکرد خودرو را بهبود بخشد. به همین دلیل طراحی اولیه یک ساختار سخت‌افزاری با کارایی بالا و امنیت مطلوب، هدف این مقاله می‌باشد. در این مقاله ابتدا نحوه مدیریت سیستم سوخت‌رسانی توسط ECUبررسی می‌شود سپس مدل‌های سخت‌افزاری پردازنده‌یمناسب ECU بررسی شده و یک روش ترکیبی برای پیاده‌سازی بخش پردازشی ECUی خودروهای سری لوگان ارائه خواهد شد. در ادامه به بررسی و شبیه‌سازی این ساختار ترکیبی خواهیم پرداخت و نشان می‌دهیم چنین ساختاری کارایی و امنیت درخور سیستم کنترلی موتور خودروهای نوین را داراست. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد این ساختار کنترلی، توانایی ارائه کارایی بالا همراه با مقاومت در برابر خطاهای حاصل از اختلالات محیطی را داراست. همچنین در صورت بروز یک نقص در قسمت پردازشی این ساختار، سیستم می‌تواند همچنان به عملکرد خود ادامه ‌دهد و راننده را جهت تعویض قطعه معیوب مطلع ‌سازد، این ویژگی امنیت بالای ساختار پیشنهادی را نشان می‌دهد.
    کلید واژگان
    The Initial Designing & Modeling of the ECU of LOGAN Series Automobile Based on Environmental Disturbance Fault Tolerant Using a Combination of Methods SPRIT3E & TMR

    شماره نشریه
    1394
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

    URI
    http://ited.sinaweb.net/article_528083.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297518

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب