نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخلیل زاده, الههfa_IR
dc.contributor.authorحسنی, طلعتfa_IR
dc.contributor.authorمیرجلیلی, علی‌محمدfa_IR
dc.contributor.authorفهیم نیا, محمدحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:11:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:11:09Z
dc.date.available1399-07-09T06:11:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:11:09Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-19en_US
dc.date.submitted1396-03-29fa_IR
dc.identifier.citationخلیل زاده, الهه, حسنی, طلعت, میرجلیلی, علی‌محمد, فهیم نیا, محمدحسین. (1395). نقش تربیتی داستان حضرت یوسف و زلیخا در قرآن. آموزه های تربیتی در قرآن و حدیث, 2(1), 57-74. doi: 10.22034/iued.2016.27606fa_IR
dc.identifier.issn2538-4260
dc.identifier.issn2588-2694
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/iued.2016.27606
dc.identifier.urihttp://iued.ilam.ac.ir/article_27606.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297187
dc.description.abstractقرآن کریم، جهان‌شمول است و داستان‌هایش با هدف تعلیمی _ تربیتی بیان شده است. در میان داستانهای قرآنی، داستان حضرت یوسف(ع) و زلیخا، ماجرای دلدادگی زنی به پسری جوان است. بسیاری از جوانان در اعصار مختلف، به این مسئله مبتلا می‌شوند، که گاهی این امر، تهدیدی برای جوامع بشری بوده است. پژوهش حاضر، با موضوع نقش تربیتی حضرت یوسف و زلیخا در قرآن، بر آنست، که با بررسی کنش و واکنش حضرت یوسف، به عنوان مربی‌ای که نقصی در علم و رفتارش راه ندارد، و زلیخا، به عنوان متربی‌ای که از جامعه‌ای بیمار برخواسته است و نیز، با معرفی نمونه‌ای به مربیان و متربیان، در جهت کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی این بحران و تبدیل آن به فرصت، تلاشی داشته ‌باشد. در این مقاله، تأثیر نیازها بر رشد و بسترهای رشد شخصیت ـ که عبارتند از: وراثت، محیط و عوامل فردی، همچنین تأثیر آنها بر روی دو شخصیت اصلی داستان، بررسی شده است. این پژوهش، پاسخگوی دو سؤال است: زلیخا چگونه دچار آسیب شد؟ حضرت یوسف چگونه او را پرورش داد؟ نتایج پژوهش حاکی از این امر است، که زلیخا، با وجود تأثیرات محیط و وراثت، با آموزش‌های صحیح حضرت و تقویت عوامل فردی، بر شرایط محیطی غلبه کرد و به تعالی رسید.fa_IR
dc.format.extent797
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه ایلامfa_IR
dc.publisherIlam Universityen_US
dc.relation.ispartofآموزه های تربیتی در قرآن و حدیثfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Doctrines in Quran and Hadithen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/iued.2016.27606
dc.subjectیوسفfa_IR
dc.subjectزلیخاfa_IR
dc.subjectنیازfa_IR
dc.subjectتربیتfa_IR
dc.subjectشخصیتfa_IR
dc.titleنقش تربیتی داستان حضرت یوسف و زلیخا در قرآنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد نهج البلاغهfa_IR
dc.contributor.departmentهیأت علمی دانشگاه قمfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی گروه علوم قرآن و حدیث، دانشگاه آیت الله حائری میبدfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه یزدfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage57
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد