اعلان سودهای فصلی و عدمتقارن اطلاعاتی
(ندگان)پدیدآور
قائمی, محمد حسینرحیم پور, محمدنوذری, روح اللهروحی, بهزادنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله، تاثیر اعلان سودهای فصلی بر عدمتقارن اطلاعاتی بازار، بررسی شده است. شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش به عنوان معیار عدمتقارن اطلاعاتی در بازه 20 روز قبل تا 20 روز پس از اعلان و 10 روز قبل تا 10 روز پس از اعلان، بر مبنای مدل رگرسیونی در نظر گرفته شده است. نمونهی مورد بررسی شامل 555 مورد اعلان سود فصلی مربوط به 157 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طول سالهای1384-1387 است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان میدهد که در طول دوره مورد مطالعه، پس از اعلان سودهای فصلی، عدمتقارن اطلاعاتی، کاهش قابل ملاحظهای نداشته است. این نتیجه با در نظر گرفتن نوع اعلان سودهای فصلی و دورهی زمانی گزارش سودهای میان دورهای تغییر نمیکند.
کلید واژگان
1. عدمتقارن اطلاعاتی 2. شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش 3. گزینش نادرست 4. اعلانهای سود فصلیشماره نشریه
2تاریخ نشر
2010-11-221389-09-01
ناشر
دانشگاه شیرازشاپا
2008-99882716-9626




