• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مشاوره کاربردی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مشاوره کاربردی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش تفکّر مثبت بر رضایت از زندگی و احساس معنی در زندگی مادران کودکان مبتلا به اختلال های برونی سازی شده

    (ندگان)پدیدآور
    موسوی, سیده سمیرابیرانوند, معصومهکاکاوند, علیرضاغفوری, اعظماوحدی, عارفه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    704.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله کاربردی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده هدف مطالعه حاضر، بررسی تأثیر آموزش تفکر مثبت بر میزان رضایت از زندگی و احساس معنی در زندگی مادران کودکان مبتلا به اختلال‌‌های برونی‌سازی شده بود. در این تحقیق نیمه آزمایشی (پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری با گروه گواه) 30 مادر کودک 6 تا 11 ساله از میان کلیه مادران کودکان مبتلا به اختلال‌های برونی‌سازی شده مراجعه‌کننده به کلینیک مشاوره و روان‌شناسی دانش‌آموزی منطقه 9 شهر تهران که به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و گواه جایگزین شدند. شرکت‌کننده‌ها پرسشنامه‌های رضایت از زندگی و معناجویی را تکمیل کردند. برنامه آموزش تفکر مثبت سلیگمن و همکاران در 8 جلسه 120 دقیقه‌ای در مورد گروه آزمایش انجام شد و گروه گواه هیچ گونه آموزشی دریافت نکرد. داده‌ها با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس و نرم افزار 21 spss-تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد که میزان رضایت از زندگی و معنی در زندگی مادران گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل به طور معناداری افزایش یافته است. از آنجا که رفتارهای تخریب‌گرانه کودکان می‌تواند بر بهزیستی روانشناختی والدین مخصوصاً مادران تأثیر منفی داشته باشد، آموزش تفکر مثبت به والدین کمک می‌کند تا نگرش‌ای‌شان خود را تغییر داده و دیدگاه واقع بینانه‌ای را در زندگی اتخاذ کنند و رضایت بیشتری را تجربه کنند.  
    کلید واژگان
    واژه‌های کلیدی: آموزش تفکر مثبت
    رضایت از زندگی
    احساس معنی در زندگی
    اختلال برونی سازی شده

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-01-21
    1394-11-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran Univercity of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    مربی دانشگاه
    دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره)
    دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین
    دانشگاه علامه طباطبایی تهران
    دانشگاه علوم و تحقیقات فارس

    شاپا
    2251-7243
    2588-6606
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/jac.2016.12589
    http://jac.scu.ac.ir/article_12589.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296384

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب