• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مشاوره کاربردی
    • دوره 3, شماره ی 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مشاوره کاربردی
    • دوره 3, شماره ی 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر بخشی آموزش متمرکز بر هیجان بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان دانش آموزان آزاردیده عاطفی

    (ندگان)پدیدآور
    نریمانی, محمدعالی ساری نصیرلو, کریمعفت پرور, سودا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    249.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این مطالعه بررسی اثربخشی آموزش متمرکز بر هیجان بر تنظیم هیجانی، دانش آموزان آزاردیده عاطفی بود. این پژوهش آزمایشی و از نوع پیش­آزمون وپس­آزمون با گروه کنترل است. جامعه پژوهش متشکل از دانش آموزان آزاردیده عاطفی پنج مدرسه راهنمایی شهر اردبیل بودند که از طریق مصاحبه بالینی شناسایی شدند. 40 نفر از دانش آموزان آزار دیده عاطفی به روش تصادفی از بین جامعه مورد نظر انتخاب و مجدداً به روش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. گروه آزمایشی آموزش گروهی درمان متمرکز بر هیجان را در 8 جلسه یک و نیم ساعته دریافت کردند. جهت جمع آوری داده‌ها ازمصاحبه بالینی ساختار یافته، پرسشنامه کودک آزاری(CAQ) و مقیاس راهبردهای تنظیم شناختی هیجانی (CERSS) استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری(MANOVA) نشان داد برنامه درمانی آموزش متمرکز بر هیجان بر تنظیم هیجانات دانش آموزان آزاردیده عاطفی مؤثر است و دانش آموزان آزاردیده عاطفی پس از دریافت آموزش متمرکز بر هیجان تفاوت قابل ملاحظه ای در میانگین نمرات پس آزمون نشان دادند که نشان از مؤثر بودن این درمان است. با توجه به تأثیر آموزش درمانی متمرکز بر هیجان به درمانگران و مشاوران پیشنهاد می­شود این روش درمانی را مورد استفاده قرار دهند.
    کلید واژگان
    آموزش متمرکز بر هیجان
    تنظیم هیجانی
    آزار عاطفی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-02-20
    1392-12-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran Univercity of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    استادگروه روانشناسی عمومی دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشجویی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
    دانشجویی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

    شاپا
    2251-7243
    2588-6606
    URI
    http://jac.scu.ac.ir/article_10671.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296359

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب