نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاهنگری, الههfa_IR
dc.contributor.authorطحان, محمدfa_IR
dc.contributor.authorثمری, علی اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:06:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:06:01Z
dc.date.available1399-07-09T06:06:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:06:01Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-03-19en_US
dc.date.submitted1395-12-29fa_IR
dc.identifier.citationاهنگری, الهه, طحان, محمد, ثمری, علی اکبر. (1396). اثربخشی باغبان درمانی بر مشکلات رفتاری دختران آهسته گام آموزش‌پذیر. دستاوردهای روانشناسی بالینی, 3(1), 1-16. doi: 10.22055/jacp.2019.25329.1072fa_IR
dc.identifier.issn2538-5755
dc.identifier.issn2588-6126
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/jacp.2019.25329.1072
dc.identifier.urihttp://jacp.scu.ac.ir/article_14463.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/295474
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی باغبان‌ درمانی بر کاهش مشکلات رفتاری دختران آهسته ‌گام آموزش‌پذیر بود که به روش پژوهش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل انجام گرفت. جامعۀ پژوهش حاضر شامل کلیه دختران آهسته‌ گام آموزش‌پذیر ساکن مؤسسه نگهداری کودکان آهسته ‌گام رمضان شهر مشهد بود. 30 نفر به روش نمونه‌گیری داوطلبانه انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 15 نفر) گمارده شدند. شرکت‌کننده‌ها پژوهش پرسش‌نامه مشکلات رفتاری کانرز (فرم مربی) را تکمیل نمودند. گروه آزمایش تحت 12 جلسه باغبان درمانی کتلین و کندی قرار گرفت. نتایج نشان داد که باغبان‌ درمانی بر مشکلات رفتاری دختران آهسته ‌گام آموزش‌پذیر مؤثر است و می‌تواند به‌عنوان یک شیوه درمانی به کار برده شود.fa_IR
dc.format.extent613
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofدستاوردهای روانشناسی بالینیfa_IR
dc.relation.ispartofAchievements of Clinical Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/jacp.2019.25329.1072
dc.subjectباغبان درمانیfa_IR
dc.subjectمشکلات رفتاریfa_IR
dc.subjectآهسته گامfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleاثربخشی باغبان درمانی بر مشکلات رفتاری دختران آهسته گام آموزش‌پذیرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمربی روان‌شناسی، دانشگاه پیام نور کاشمر، کاشمر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‌شناسی، واحد کاشمر، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشمر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage16
nlai.contributor.orcid0000-0003-2175-4584


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد