اثربخشی باغبان درمانی بر مشکلات رفتاری دختران آهسته گام آموزشپذیر
(ندگان)پدیدآور
اهنگری, الههطحان, محمدثمری, علی اکبرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی باغبان درمانی بر کاهش مشکلات رفتاری دختران آهسته گام آموزشپذیر بود که به روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل انجام گرفت. جامعۀ پژوهش حاضر شامل کلیه دختران آهسته گام آموزشپذیر ساکن مؤسسه نگهداری کودکان آهسته گام رمضان شهر مشهد بود. 30 نفر به روش نمونهگیری داوطلبانه انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 15 نفر) گمارده شدند. شرکتکنندهها پژوهش پرسشنامه مشکلات رفتاری کانرز (فرم مربی) را تکمیل نمودند. گروه آزمایش تحت 12 جلسه باغبان درمانی کتلین و کندی قرار گرفت. نتایج نشان داد که باغبان درمانی بر مشکلات رفتاری دختران آهسته گام آموزشپذیر مؤثر است و میتواند بهعنوان یک شیوه درمانی به کار برده شود.
کلید واژگان
باغبان درمانیمشکلات رفتاری
آهسته گام
روانشناسی بالینی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
مربی روانشناسی، دانشگاه پیام نور کاشمر، کاشمر، ایرانمربی، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران
استادیار گروه روانشناسی، واحد کاشمر، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشمر، ایران
شاپا
2538-57552588-6126




