نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرطوسی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorنظری, محمد علیfa_IR
dc.contributor.authorپورشریفی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorریاحی, فروغfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:05:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:05:54Z
dc.date.available1399-07-09T06:05:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:05:54Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-14en_US
dc.date.submitted1394-02-24fa_IR
dc.identifier.citationفرطوسی, فاطمه, نظری, محمد علی, پورشریفی, حمید, ریاحی, فروغ. (1394). مقایسه دقت ادارک زمان در کودکان دارای ADHD با کودکان عادی شهر اهواز. دستاوردهای روانشناسی بالینی, 1(2), 29-44. doi: 10.22055/jacp.2015.12002fa_IR
dc.identifier.issn2538-5755
dc.identifier.issn2588-6126
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/jacp.2015.12002
dc.identifier.urihttp://jacp.scu.ac.ir/article_12002.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/295434
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف مقایسه میزان دقت ادارک زمان در کودکان ADHD با کودکان عادی در شهر اهواز انجام گرفت. پژوهش از نوع علی- مقایسه‌ای بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش‌آموزان دختر و پسر عادی دبستانی و کودکان دارای ADHD مراجعه‌کننده به کلینیک درمانی بود. نمونه تحقیق شامل 26 نفر از کودکان عادی و 28 نفر از کودکان ADHD بود که به صورت در دسترس انتخاب شدند. ابزار سنجش پژوهش آزمون رایانه‌ای سنجش ادراک زمان و آزمون بازتولید زمانی بود. برای تحلیل داده‌ها از روش آماری تحلیل واریانس چندمتغیره (MANOVA) استفاده شد. نتایج نشان داد بین بازتولید زمان برای فواصل کوتاه‌مدت و بلندمدت کودکان دارای ADHD با کودکان عادی تفاوتی وجود ندارد. ولی مشخص شد بین ضریب تغییرات بازتولید زمان برای فواصل بلندمدت در کودکان دارای ADHD با کودکان عادی تفاوت وجود دارد و ضریب تغییر پذیری برای فاصله زمانی بلند‌مدت در کودکان ADHD بیشتر است ولی بین ضریب تغییرات بازتولید زمان برای فواصل کوتاه‌مدت در کودکان دارای ADHD با کودکان عادی تفاوتی وجود ندارد.fa_IR
dc.format.extent502
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofدستاوردهای روانشناسی بالینیfa_IR
dc.relation.ispartofAchievements of Clinical Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/jacp.2015.12002
dc.subjectدقت ادارک زمانfa_IR
dc.subjectADHDfa_IR
dc.subjectبازتولید زمانیfa_IR
dc.titleمقایسه دقت ادارک زمان در کودکان دارای ADHD با کودکان عادی شهر اهوازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان‌شناسی عمومی، گروه روان‌شناسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار علوم اعصاب، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentفوق تخصص اعصاب و روان کودک و نوجوانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage29
dc.citation.epage44
nlai.contributor.orcid0000-0003-3864-9924


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد