• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of AI and Data Mining
    • Volume 8, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of AI and Data Mining
    • Volume 8, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Identification of Factors Affecting Quality of Teaching Engineering Drawing using a Hybrid MCDM Model

    (ندگان)پدیدآور
    Haghshenas Gorgani, H.Jahantigh Pak, A. R.
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.792 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research/Original/Regular Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Identification of the factors affecting teaching quality of engineering drawing and interaction between them is necessary until it is determined which manipulation will improve the quality of teaching this course. Since the above issue is a Multi-Criteria Decision Making (MCDM) problem and on the other hand, we are faced with human factors, the Fuzzy DEMATEL method is suggested for solving it. Also, because DEMATEL analysis does not lead to a weighting of the criteria, it is combined with the ANP and a hybrid fuzzy DEMATEL-ANP (FDANP) methodology is used. The results of investigating 7 Dimensions and 21 Criteria show that the quality of teaching this course increases, if the updated teaching methods and contents to be used, the evaluation policy to be tailored to the course, the course professor and his/her assistants be available to correct students' mistakes and there is also an interactive system based on student comments.
    کلید واژگان
    teaching
    engineering drawing
    DEMATEL
    ANP
    fuzzy logic

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-04-01
    1399-01-13
    ناشر
    Shahrood University of Technology
    سازمان پدید آورنده
    Engineering Graphics Center, Sharif University of Technology, Tehran, Iran.
    Engineering Graphics Center, Sharif University of Technology, Tehran, Iran.

    شاپا
    2322-5211
    2322-4444
    URI
    https://dx.doi.org/10.22044/jadm.2019.7742.1914
    http://jad.shahroodut.ac.ir/article_1719.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/294868

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب