مرور دوره 5, شماره 2 بر اساس موضوع

در حال نمایش موارد 1 - 20 از 112

    موضوع
    1355: 7) و بنا بر تعبیر هایدگر [1]
    1362: 46) فیلسوفان اگزیستانسیالیسم می‌گویند انسان تا زمانی که بر اساس فهم و شناخت خود از حقیقت دست‌ به عمل نزده است و درگیر انتخاب و پذیرش مسؤولیت نشده است بهره‌ای از ساحت وجودی انسان ندارد. بشر همان‌ است ‌که خود می‌سازد. (سارتر [1]
    1365: 180-181) و بر آن است‌ که انسان در هر چیزی جز آزاد نبودن [1]
    1366: 1) در پی این هجوم [1]
    1377: 53) همان‌طور که اشاره شد [1]
    1377: 53) بدین جهت یوسف الخال خود را در قبال دیگران متعهد دانسته و ادبیات را زمانی ارزشمند می‌شمارد که به مشکلات‌ انسان توجّه کند. (السالسی [1]
    1380: 29) [1]
    1380: 29) در این مکتب انسان سرور خود [1]
    1385: 10) سپس فیلسوفانی چون نیچه‌ [1]
    1389: 129) در این دو مقاله مرگ اندیشی اگزیستانسیالیستی [1]
    1987: 193) همان‌گونه که گفته‌‌ شد [1]
    1995: 153) یکی از مکتب‌های فلسفی و ادبی که در ادبیّات عربی تأثیر به سزایی گذاشت [1]
    1995: 180-181) بنابراین [1]
    2- فلسفة نیچه‌ که الخال در آن [1]
    2004: 143-145) اگر بخواهیم از منابع تصویر انسان در اندیشة یوسف‌الخال نام ببریم [1]
    2004: 44) اگزیستانسیالیست‌ها می‌گویند آزادی به انسان اختیار می‌دهد و این اختیار [1]
    2004: 46) در این نوشتار اگزیستانسیالیسم در شعر یوسف‌الخال بررسی شده و به این سؤال اساسی پاسخ داده می‌شود: اگزیستانسیالیسم چگونه‌ در شعر او جلوه‌گر می‌گردد؟ فرضیة تحقیق با توجّه به سؤال اصلی تحقیق [1]
    2009: 123) 2. «مرگ اندیشی خیامی در آثار دو شاعر فارسی و عربی: صلاح‌ عبدالصبور و نادر نادرپور» (میرزایی و دیگران [1]
    اجتماعی [1]
    احمد مطر [1]