• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش راهبردهای خودگردان فراشناختی بر مولفه‌های هیجان‌های منفی تحصیلی

    (ندگان)پدیدآور
    رشیدزاده, عبدالهفتحی آذر, اسکندربدری, رحیمهاشمی, تورج
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    627.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، اثربخشی آموزش راهبرد‌های خود‌گردان فراشناختی بر مؤلفه ‌های هیجان ‌های‌ منفی تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه بود. طرح این پژوهش نیمه ‌آزمایشی از نوع پیش ‌آزمون و پس ‌آزمون با گروه ‌کنترل بود. جامعه این پژوهش دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز بودند. نمونه آماری این پژوهش شامل60 نفر از دانش ‌آموزان دارای هیجان ‌های ‌منفی تحصیلی بالا بودند، که از طریق مطالعه مقدماتی و سرندکردن و با استفاده از نمونه‌ گیری خوشه ‌ای چند‌مرحله‌ ای انتخاب شدند و با استفاده از روش جایگزینی هدفمند در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. برای جمع ‌آوری اطلاعات از مقیاس هیجان‌ های ‌تحصیلی (پکران و همکاران، 2005)، و برای تحلیل داده ‌ها از تحلیل کو‌‌واریانس چند‌متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش راهبرد‌های خودگردان فراشناختی موجب کاهش مؤلفه ‌های هیجان ‌های ‌منفی تحصیلی شده است. این پژوهش دارای تلویحاتی برای معلمین، مربیان و مشاورین مدرسه می ‌باشد که می ‌توانند از نتایج آن برای بهبود پیشرفت تحصیلی و کاهش
    کلید واژگان
    آموزش راهبردهای خودگردان
    فراشناخت
    هیجان‌های منفی تحصیلی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-09-23
    1397-07-01
    ناشر
    دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی.دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی .دانشگاه تبریز.ایران
    استاد دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی ، دانشگاه تبریز، تبریز ، ایران
    استاد گروه روانشناسی.دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی.دانشگاه تبریز
    استاد گروه روانشناسی.دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی.دانشگاه تبریز

    شاپا
    2251-8126
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/japr.2018.69112
    https://japr.ut.ac.ir/article_69112.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/289083

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب