| dc.contributor.author | موسوی, سیده شایسته | fa_IR | 
| dc.contributor.author | ابوالمعالی الحسینی, خدیجه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | میرهاشمی, مالک | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:47:26Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:47:26Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T05:47:26Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T05:47:26Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2017-04-22 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1396-02-02 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | موسوی, سیده شایسته, ابوالمعالی الحسینی, خدیجه, میرهاشمی, مالک. (1396). نقش میانجی گر هیجان های تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازندهگرا و شایستگی تحصیلی در دختران دوره دوم متوسطه شهر تهران. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی, 8(2), 79-95. doi: 10.22059/japr.2017.63709 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2251-8126 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/japr.2017.63709 |  | 
| dc.identifier.uri | https://japr.ut.ac.ir/article_63709.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/289030 |  | 
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش تعیین نقش میانجیگر هیجانهای تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازاگرا و شایستگی تحصیلی در دانشآموزان دختر بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و جامعه شامل دانشآموزان دختر دبیرستانی شهر تهران در سال تحصیلی 1396-1395 بود. 450 دانشآموز دختر به روش تصادفی خوشهای  انتخاب و نظرسنج محیط یادگیری سازاگرای تیلور و همکاران (1995)، مقیاس ارزیابی شایستگی تحصیلی دیپرنا و الیوت (1999) و پرسشنامه هیجانهای تحصیلی پکران، گوئتز و فرینزل (2005) را تکمیل کردند. دادهها با روش مدلیابی معادلههای ساختاری تحلیل شدند. شاخصهای برازش، برازندگی مطلوب مدل با دادههای گردآوری شده را نشان دادند. در مجموع هیجان تحصیلی مثبت و منفی و محیط یادگیری سازاگرا توانستند 54 درصد از واریانس شایستگی تحصیلی را تبیین کنند. همچنین یافتهها نشان دادند که اثر مستقیم محیط یادگیری سازاگرا بر شایستگی تحصیلی مثبت و معنادار (01/0P<) و اثر مستقیم هیجان تحصیلیِ منفی بر شایستگی تحصیلی منفی معنادار و اثر مستقیم هیجان تحصیلی مثبت بر شایستگی تحصیلی مثبت و معنادار است (01/0P<). همچنین نتایج نشان داد که اثر غیرمستقیم محیط یادگیری سازاگرا بر شایستگی تحصیلی با میانجیگری هر دو  بعد منفی و مثبت هیجان تحصیلی معنادار است (01/0P<). | fa_IR | 
| dc.format.extent | 714 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Applied Psycology Research | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/japr.2017.63709 |  | 
| dc.subject | شایستگی تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | هیجان تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | محیط یادگیری سازنده گرا | fa_IR | 
| dc.title | نقش میانجی گر هیجان های تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازندهگرا و شایستگی تحصیلی در دختران دوره دوم متوسطه شهر تهران | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری گروه روانشناسی. واحدرودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روانشناسی. واحدرودهن، دانشگاه آزاد اسلامی. رودهن، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روانشناسی. واحدرودهن، دانشگاه آزاد اسلامی. رودهن، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 8 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 79 |  | 
| dc.citation.epage | 95 |  |