نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموسوی, سیده شایستهfa_IR
dc.contributor.authorابوالمعالی الحسینی, خدیجهfa_IR
dc.contributor.authorمیرهاشمی, مالکfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:47:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:47:26Z
dc.date.available1399-07-09T05:47:26Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:47:26Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-22en_US
dc.date.submitted1396-02-02fa_IR
dc.identifier.citationموسوی, سیده شایسته, ابوالمعالی الحسینی, خدیجه, میرهاشمی, مالک. (1396). نقش میانجی گر هیجان های تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازنده‌گرا و شایستگی تحصیلی در دختران دوره دوم متوسطه شهر تهران. فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی, 8(2), 79-95. doi: 10.22059/japr.2017.63709fa_IR
dc.identifier.issn2251-8126
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/japr.2017.63709
dc.identifier.urihttps://japr.ut.ac.ir/article_63709.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/289030
dc.description.abstractهدف این پژوهش تعیین نقش میانجی­گر هیجان‌های تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازاگرا و شایستگی تحصیلی در دانش­آموزان دختر بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و جامعه شامل دانش­آموزان دختر دبیرستانی شهر تهران در سال تحصیلی 1396-1395 بود. 450 دانش­آموز دختر به روش تصادفی خوشه­ای  انتخاب و نظرسنج محیط یادگیری سازاگرای تیلور و همکاران (1995)، مقیاس ارزیابی شایستگی تحصیلی دیپرنا و الیوت (1999) و پرسشنامه هیجان­های تحصیلی پکران، گوئتز و فرینزل (2005) را تکمیل کردند. داده­ها با روش مدل­یابی معادله­های ساختاری تحلیل شدند. شاخص­های برازش، برازندگی مطلوب مدل با داده­های گردآوری شده را نشان­ دادند. در مجموع هیجان تحصیلی مثبت و منفی و محیط یادگیری سازاگرا توانستند 54 درصد از واریانس شایستگی تحصیلی را تبیین کنند. همچنین یافته­ها نشان دادند که اثر مستقیم محیط یادگیری سازاگرا بر شایستگی تحصیلی مثبت و معنادار (01/0P<) و اثر مستقیم هیجان تحصیلیِ منفی بر شایستگی تحصیلی منفی معنادار و اثر مستقیم هیجان تحصیلی مثبت بر شایستگی تحصیلی مثبت و معنادار است (01/0P<). همچنین نتایج نشان داد که اثر غیرمستقیم محیط یادگیری سازاگرا بر شایستگی تحصیلی با میانجی­گری هر دو  بعد منفی و مثبت هیجان تحصیلی معنادار است (01/0P<).fa_IR
dc.format.extent714
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofفصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Applied Psycology Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/japr.2017.63709
dc.subjectشایستگی تحصیلیfa_IR
dc.subjectهیجان تحصیلیfa_IR
dc.subjectمحیط یادگیری سازنده گراfa_IR
dc.titleنقش میانجی گر هیجان های تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازنده‌گرا و شایستگی تحصیلی در دختران دوره دوم متوسطه شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه روانشناسی. واحدرودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی. واحدرودهن، دانشگاه آزاد اسلامی. رودهن، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی. واحدرودهن، دانشگاه آزاد اسلامی. رودهن، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage79
dc.citation.epage95


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد