| dc.contributor.author | نقش, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | رمضانی خمسی, زهرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:47:24Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:47:24Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:47:24Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:47:24Z | |
| dc.date.issued | 2017-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-01-16 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-10-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نقش, زهرا, رمضانی خمسی, زهرا. (1396). ادراک از محیط یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی: تحلیل چند سطحی کلاس ریاضی. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی, 8(1), 127-141. doi: 10.22059/japr.2017.62607 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-8126 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/japr.2017.62607 | |
| dc.identifier.uri | https://japr.ut.ac.ir/article_62607.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/289021 | |
| dc.description.abstract | هدف<br />مطالعه حاضر بررسی رابطه ادراک از محیط<br />یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی با پیشرفت ریاضی در دو سطح دانشآموز و کلاس است. این رابطه در میان 600 دانش آموز پایه ششم<br />از 20 کلاس بررسی شد. دانش آموزان به پرسشنامههای ادراک از ساختار کلاس فرانزل،<br />پکران و گوتز (2007) و هیجان پیشرفت پکران، گوتز و فرانزل (2005) پاسخ دادند.<br />نتایج تحلیل چند سطحی نشان دهنده رابطه منفی و معنادار هیجان تحصیلی اضطراب، و<br />رابطه مثبت و معنادار لذت با عملکرد ریاضی در سطح دانشآموز و همچنین رابطه<br />معنادار ابعاد ادراک از محیط یادگیری کلاس یعنی کیفیت آموزش ریاضیات، اعتماد به<br />همسالان، تنبیه معلم و رقابت با عملکرد ریاضی در سطح مدرسه است. در مدل کامل 29 درصد<br />و 71 درصد از واریانس عملکرد ریاضی به ترتیب بر اساس متغیرهای سطح اول و دوم پژوهش<br />تبیین شده است. نتایج همچنین نشان داد که مدل دو سطحی بر خلاف مدل معمولی و یک<br />سطحی، دانش بیشتری در ارتباط با رابطه بین متغیرها ارائه میدهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1271 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Applied Psycology Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/japr.2017.62607 | |
| dc.subject | ادراک از محیط یادگیری کلاس | fa_IR |
| dc.subject | هیجان تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد ریاضی | fa_IR |
| dc.subject | مدل یابی چند سطحی | fa_IR |
| dc.title | ادراک از محیط یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی: تحلیل چند سطحی کلاس ریاضی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا )س( | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 127 | |
| dc.citation.epage | 141 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-6065-7838 | |