نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنقش, زهراfa_IR
dc.contributor.authorرمضانی خمسی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:47:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:47:24Z
dc.date.available1399-07-09T05:47:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:47:24Z
dc.date.issued2017-04-21en_US
dc.date.issued1396-02-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-16en_US
dc.date.submitted1394-10-26fa_IR
dc.identifier.citationنقش, زهرا, رمضانی خمسی, زهرا. (1396). ادراک از محیط یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی: تحلیل چند سطحی کلاس ریاضی. فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی, 8(1), 127-141. doi: 10.22059/japr.2017.62607fa_IR
dc.identifier.issn2251-8126
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/japr.2017.62607
dc.identifier.urihttps://japr.ut.ac.ir/article_62607.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/289021
dc.description.abstractهدف<br />مطالعه حاضر بررسی رابطه  ادراک از محیط<br />یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی با پیشرفت ریاضی در دو سطح دانش­آموز و کلاس است. این رابطه در میان 600 دانش آموز پایه ششم<br />از 20 کلاس بررسی شد. دانش آموزان به پرسشنامه­های ادراک از ساختار کلاس فرانزل،<br />پکران و گوتز (2007) و هیجان پیشرفت پکران، گوتز و فرانزل (2005) پاسخ دادند.<br />نتایج تحلیل چند سطحی نشان دهنده رابطه منفی و معنادار هیجان تحصیلی اضطراب، و<br />رابطه مثبت و معنادار لذت با عملکرد ریاضی در سطح دانش­آموز و همچنین رابطه<br />معنادار ابعاد ادراک از محیط یادگیری کلاس یعنی کیفیت آموزش ریاضیات، اعتماد به<br />همسالان، تنبیه معلم و رقابت با عملکرد ریاضی در سطح مدرسه است. در مدل کامل 29 درصد<br />و 71 درصد از واریانس عملکرد ریاضی به ترتیب بر اساس متغیرهای سطح اول و دوم پژوهش<br />تبیین شده است. نتایج همچنین نشان داد که مدل دو سطحی بر خلاف مدل معمولی و یک<br />سطحی، دانش بیشتری در ارتباط با رابطه بین متغیرها ارائه می­دهد.fa_IR
dc.format.extent1271
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofفصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Applied Psycology Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/japr.2017.62607
dc.subjectادراک از محیط یادگیری کلاسfa_IR
dc.subjectهیجان تحصیلیfa_IR
dc.subjectعملکرد ریاضیfa_IR
dc.subjectمدل یابی چند سطحیfa_IR
dc.titleادراک از محیط یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی: تحلیل چند سطحی کلاس ریاضیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده‌ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا )س(fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage127
dc.citation.epage141
nlai.contributor.orcid0000-0001-6065-7838


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد