دوره 10, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ساخت و هنجاریابی مقدماتی آزمون سنجش حافظه فعال تهران
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر، ساخت، آمادهسازی و هنجاریابی مقدماتی آزمون سنجش حافظه فعال تهران (TWMT)، برای کودکان 7 تا 12 سال در شهر تهران بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی کودکان سنین 7 تا 12 سال (دبستانی) شهر تهران، اعم از ...
-
مقایسه بارگذاری حافظه فعال در حالت استراحت و فعالیت مغز با استفاده از EEG در کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر، بررسی تفاوت در بارگذاری حافظه فعال را در حالت استراحت و انجام تکلیف از طریق دامنه ریتم تتا در مناطق پیشپیشانی مغز، در کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه بود. ثبت موج تتا در سه حالت چشم بسته (EC)، چشم باز ...
-
کارکردهای اجرایی سرد و داغ در افراد دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی: مطالعه مروری نظامند
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر، مطالعه مروری نظامند کارکردهای اجرایی سرد و داغ در افراد دارای اختلال نقصتوجه/بیشفعالی بود. دراینراستا، از طریق پژوهش مروری نظامند و جستوجوی کلیدواژههای تخصصی مرتبط با اختلال نقصتوجه/بیشفعالی و ...
-
طراحی، تدوین و استانداردسازی مقیاس ملی رفتارهای انطباقی در کودکان کم توان ذهنی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر، شناسایی ویژگیهای روانسنجی مقیاس ملی رفتارهای انطباقی در کودکان کمتوان ذهنی بود. این مطالعه در حیطه طرحهای روانسنجی قرار میگیرد. جامعه آماری متخصصان سنجش رفتار انطباقی، مربیان و والدین کودکان کمتوان ...
-
ارائه مدل آسیبشناختی اختلال وسواس جبری براساس کمالگرایی ناسازگار و حساسیت به تهدید در جمعیت غیربالینی: نقش میانجیگری عدم تحمل بلاتکلیفی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی عدم تحمل بلاتکلیفی، بین کمالگرایی ناسازگار و حساسیت به تهدید با اختلال وسواس جبری با استفاده از روش معادلات ساختاری (SEM) بود. طرح تحقیق از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری شامل 586 ...
-
مقایسه اثربخشی درمان شناختی- رفتاری واحد پردازهای و فعالسازی رفتاری بر ترس از ارزیابی منفی در مبتلایان به اختلال اضطراب فراگیر
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر، مقایسه اثربخشی درمان شناختی- رفتاری واحد پردازهای و درمان فعالسازی رفتاری بر ترس از ارزیابی منفی مبتلایان به اختلال اضطراب فراگیر بود. این مطالعه از نوع نیمه تجربی بود. جامعه آماری شامل دانشجویان مضطرب ...
-
تأثیر برنامه تفکر سازنده بر کاهش اختلالات دروننمود کودکان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر، بررسی و تبیین تأثیر برنامه بینالمللی تفکر سازنده (PATHS) از طریق نقش واسطهای تنظیم هیجانی و شایستگیهای اجتماعی و هیجانی بر کاهش اختلالات دروننمود کودکان (اضطراب و افسردگی) بود. جامعه آماری شامل کلیه ...
-
بازنمایی نشانگان روانشناختی، عملکردی و رفتاری اُفت تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه تهران
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2020-01-21)اُفتتحصیلی دانشجویان ریشه بسیاری از انحرافها، نابسامانیها و آشفتگیهای روانی- عاطفی میباشد و بهرغم این اهمیت، تاکنون در کشورمان مطالعات کافی با رویکردی اکتشافی، بهمنظور بازنمایی نشانگان اُفتتحصیلی دانشجویان انجام ...
-
اثربخشی برنامه داستان خوانی مشارکتی بر رشد زبان و آمادگی خواندن کودکان پیش دبستانی با مشکلات زبانی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی برنامه داستانخوانی مشارکتی بر رشد زبان و آمادگی خواندن کودکان دختر پیشدبستانی با مشکلات زبانی بود. این مطالعه از نوع بررسی نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه ...
-
ترسیم نیمرُخ ویژگی های شخصیتی دانشجویان مصرف کننده دخانیات و مقایسه تحلیلی آن با گروه دانشجویان غیر سیگاری در دانشگاه های شهر تهران
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای شخصیتی و گرایش دانشجویان به مصرف دخانیات بود. همچنین این مطالعه بهمنظور تدوین برنامه پیشگیری در دانشگاهها انجام گرفت و با ترسیم نیمرُخ ویژگیهای شخصیتی دانشجویان مصرفکننده دخانیات ...
-
مقیاس دوبُعدی تواناییهای شناختی اجتماعی- غیراجتماعی: بازطراحی و مدلسازی براساس نظریه سؤال- پاسخ چندبُعدی، معادلات ساختاری و دادههای شبیهسازیشده
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر، بررسی ساختار تواناییهای شناختی دانشآموزان براساس پرسشنامه تواناییهای شناختی نجاتی (1392) و ارائه مدلی برای ساختار آن بود. مطالعه حاضر به لحاظ روش، یک پژوهش توصیفی- تحلیلی و از نوع مدلسازی رابطه بین ...



