دوره 8, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر تمرین مهارتهای روانشناختی بر استحکام ذهنی دوندگان سرعت نخبه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2018-02-20)استحکام ذهنی اغلب اساسی برای اجرای ورزشی در سطح بالا مطرح شده است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی یک دوره تمرین مهارتهای روانشناختی بر استحکام ذهنی در دوندگان سرعت نخبه بود. پژوهش حاضر، نیمه تجربی و با استفاده از طرح ...
-
کاربرد مدل یابی معادلات ساختاری چند سطحی در آزمون اثر وضعیت اجتماعی-اقتصادی و خودکارآمدی بر عملکرد ریاضی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2018-02-20)هدف مطالعه حاضر بررسی اثر وضعیت اجتماعی اقتصادی، اثرات فردی و ترکیبی و خودکارآمدی بر عملکرد ریاضی بود. این رابطه در میان 600 دانشآموز پایه ششم که به روش نمونه گیری خوشه ای طبقه ای دو مرحله ای انتخاب شدند، بررسی شد. ...
-
اثربخشی درمان رویارویی و بازداری از پاسخ (ERP) بر علائم وسواس فکری- عملی و رضایت زناشویی زنان متاهل
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2018-02-20)درمان رویارویی و بازداری از پاسخ بهعنوان شیوه ای درمانی برای دستیابی به نیازهای روانی و جسمانی افراد شناخته شده است. هدف از پژوهش، بررسی تاثیر درمان رویارویی و بازداری از پاسخ بر علائم وسواس فکری- عملی و رضایت زناشویی ...
-
الگوی علی روابط بین خودشناسی انسجامی، سبکهای هویت و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2018-02-20)هدف تحقیق حاضر، بررسی الگوی علی روابط بین ارتباط علی خودشناسی انسجامی، سبکهای هویت و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در شهرستان ارومیه بوده است. روش تحقیق همبستگی و از نوع مدلیابی معادلات ساختاری، ...
-
اثربخشی برنامه غنی سازی روابط زناشویی بر افزایش صمیمیت و امیدواری زوجین دارای فرزند معلول
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2018-02-20)پژوهش حاضر بهمنظور بررسی اثربخشی برنامه غنیسازی روابط زناشویی بر افزایش صمیمیت و امیدواری زوجین دارای فرزند معلول انجام گرفت. روش پژوهش، شبه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش زوجینی بودند ...
-
نقش نیاز به موفقیت و نیاز به تعلق در اثرگذاری ادراک از عدالت بر رفتار خدمتگرا
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2018-02-20)هدف پژوهش حاضر بررسی نقش نیازهای موفقیت و تعلق در تاثیرگذاری عدالت سازمانی ادراک شده در قالب ابعاد عدالت توزیعی، رویه ای و مراوده ای بر رفتار شهروندی سازمانی خدمتگرا بوده است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی، و جامعه ...
-
رابطه سازش یافتگی و خلاقیت فرزندان با محبوبیت والدین
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2018-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سازش یافتگی و خلاقیت فرزندان با محبوبیت والدین انجام شده است. روش تحقیق همبستگی بوده است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان پایه پنجم و ششم منطقه 4 شهر تهران در سال تحصیلی 95-1394 بوده و ...
-
اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی بر کاهش علائم سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیشفعالی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2018-02-20)این پژوهش با هدف مطالعه اثربخشی نوروفیدبک با بازیهای شناختی بر کاهش مشکلات سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیشفعالی صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. ...
-
تأثیر آموزش روانشناسی مثبتنگر بر عشق به یادگیری و تابآوری تحصیلی دانشّآموزان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2018-02-20)هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش روانشناسی مثبتنگر بر عشق به یادگیری و تابآوری تحصیلی در دانشآّموزان بود. روش پژوهش حاضر نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه بود. جامعهی آماری شامل کلیه دانشآموزان ...
-
بررسی نقش واسطه ای گفتار با خود در مدل مفهومی رابطه رشد زبان و دلبستگی ایمن با خودتنظیمی رفتاری
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2018-02-20)هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطهای گفتار با خود در مدل مفهومی رابطه رشد زبان و دلبستگی ایمن با خودتنظیمی رفتاری کودکان است. در این مطالعه همبستگی 128 کودک 3 الی 7 ساله از مهدکودکهای شهر تهران انتخاب شدند. نسخه فارسی آزمون ...



