مرور دوره 5, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
- 
بررسی تطبیقی تفکر انتقادی از منظر رابرت انیس و هنری ژیرو با نظر به کاربرد آن برای اصلاح نظام تربیت معلم (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-09-23)پرورش تفکر انتقادی یکی از اهداف مهم تعلیم و تربیت است و پیش نیاز این امر، داشتن معلمانی فکور و دارای مهارت تفکر انتقادی است. برای پرورش تفکر انتقادی مدل های مختلفی ارائه شده است که در دو گرایش عمده ی روانشناختی و سیاسی- ...
 
- 
وضعیت اشتغال دانشآموختگان رشته روانشناسی در ایران و کانادا: مورد دانشگاه تهران و دانشگاه آلبرتا (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-09-23)این مطالعه وضعیت دانش آموختگان رشته روانشناسی را در دو دانشگاه بزرگ در ایران و کانادا در قالب دو مطالعه به روش آمیخته و کیفی بررسی کرد. جامعه آماری در مطالعه اول شامل دانش آموختگان گروه روانشناسی سال های 1380 تا ...
 
- 
اثربخشی روش درمانی پاسخ محور بر کاهش نشانگان اتیسم کودک و تنیدگی والدینی آنها (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-09-23)تلاش در جهت کاهش مشکلات بالینی کودکان اتیسم از طریق آموزش والدین در سال های اخیر مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. پژوهش حاضر با هدف آموزش روش درمانی پاسخمحور به مادران کودکان مبتلا به اتیسم 12-6 ساله و بررسی اثربخشی ...
 
- 
مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و ابراز وجود در دانش آموزان (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-09-23)هدف از این پژوهش مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و ابراز و جود در دانش آموزان پسر با و بدون اختلال لکنت مقطع متوسطه شهرستان کوهدشت بود. روش پژوهش علی مقایسهای و جامعه آن تمامی دانش آموزان با و بدون اختلال لکنت در مقطع متوسطه ...
 
- 
پیش بینی رضایت از مدرسه بر اساس خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت دانش آموزان (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-09-23)هدف کلی پژوهش حاضر پیشبینی رضایت از مدرسه بر اساس خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت دانشآموزان بود. روش پژوهش حاضر از نظر اهداف کاربردی، از نظر دادهها کمی و از نظر ماهیت همبستگی بوده است. جامعه پژوهش حاضر عبارت بود از ...
 
- 
ساختار عاملی و ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی مقیاس نشانگان اضطراب درد (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-09-23)مقیاس نشانگان اضطراب درد PASS-20 برای سنجش ترس و اضطراب افراد مبتلا به انواع درد مزمن توسط مک کراکن و دیهینگرا (2002) منتشر شده است. این مقیاس نسخه کوتاه از نسخه چهل سوالی توسعه یافته در سال 1992 است. هدف از مطالعه حاضر ...
 
- 
کارآیی آموزش حل مساله اجتماعی برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی: اصلاح رفتار با رویکرد شناختی (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-09-23)هدف از مطالعه حاضر بررسی تأثیر آموزش حل مسأله اجتماعی بر بهبود روابط بین فردی، مقبولیت اجتماعی و کارکرد اجرایی درکودکان پیش دبستانی و دانشآموزان پایههای اول و دوم دبستان است. مطالعه به شیوه شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون ...
 
- 
ساخت و اعتباریابی مقیاس خودکارآمدی پرهیز از سیگار (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-09-23)سیگار رایجترین ماده مصرفی اعتیارآور، و درگاه اصلی سوء مصرف سایر مواد است. از مشکلات اساسی برنامههای ترک سیگار بازگشت مجدد فرد به مصرف است. خودکارآمدی پرهیز از سیگار عاملی است که در جلوگیری از اعتیاد، یا بازگشت مجدد به ...
 



