• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی کاربردی
    • دوره 24, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی کاربردی
    • دوره 24, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مفهوم و مدل جامعه یادگیری در کشور ایران

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی, صدیقهنصر اصفهانی, احمدرضاشریف, زنده یاد مصطفی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    310.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    محققان برای ‌پاسخ به این سؤال که جامعه ‌یادگیری چه نوع جامعه‌ای است، دیدگاه‏ها و مدل‏های گوناگونی ارائه کرده‌اند. با توجه به اینکه هر کشور باید مدل متناسب با شرایط خود را طراحی کند، مقاله حاضر در صدد است تا مدلی مفهومی برای جامعه یادگیری متناسب با شرایط کشورمان ارائه دهد. در این پژوهش، با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی و ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته، دیدگاه‏های 24 نفر از مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه‏ها و مؤسسات پژوهشی وابسته به آموزش عالی در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز تجزیه وتحلیل شده است. یافته‌های پژوهش گویای آن است که جامعه یادگیری ایرانی فرصت‏های یادگیری در سراسر دوران زندگی را فراهم می‏کند تا هر فرد، برای دستیابی به نتایج مورد علاقه خود و رشد توانمندی‏هایش به یادگیری بپردازد؛ به علاوه، در جامعه اثرگذار بوده، در توسعه آن مشارکت کند. این جامعه، فرصت‏های برابر یادگیری را توسعه می‏دهد تا عدالت اجتماعی برقرار شده، شهروندی فعال تشویق گردد و جامعه به انسجام اجتماعی در هدف نهایی؛ یعنی تعبد و بندگی خداوند، دست یابد. این جامعه با روش‏های مختلف انگیزه یادگیری، توانایی خود رهبری در یادگیری و یادگرفتن چگونه یادگرفتن را در افراد پرورش می‏دهد. میان بخش‏های مختلف آموزش رسمی آن ارتباط درونی وجود دارد و آموزش‏های غیررسمی و یادگیری اتفاقی یا لحظه‏ای نیز توسعه داده می‏شود. چنین جامعه‏ای فرصت‏های یادگیری را فراهم می‏کند تا افراد و جامعه از بازده‏های اقتصادی یادگیری  بهره‏مند شوند و توسعه اقتصادی محقق شود.
    کلید واژگان
    جامعه یادگیری
    یادگیری مادام العمر
    ایران
    مسائل اجتماعی ایران

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-06-22
    1392-04-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان
    استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
    دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2008-5745
    2322-343X
    URI
    http://jas.ui.ac.ir/article_18302.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/287622

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب