| dc.contributor.author | قاسمی, وحید | fa_IR |
| dc.contributor.author | نوروزی, رضاعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدتقی نژاد, رعنا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:43:07Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:43:07Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:43:07Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:43:07Z | |
| dc.date.issued | 2013-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-06-14 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-03-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قاسمی, وحید, نوروزی, رضاعلی, محمدتقی نژاد, رعنا. (1392). تحلیل تطبیقی محتوای تصاویر کتابهای آموزش عمومی از منظر بازنمایی فرهنگ پوشش بین دو کشور ایران و سوریه. جامعه شناسی کاربردی, 24(1), 99-122. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-5745 | |
| dc.identifier.issn | 2322-343X | |
| dc.identifier.uri | http://jas.ui.ac.ir/article_18289.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/287613 | |
| dc.description.abstract | در همه نظامهای آموزشی، کتب درسی به یکی از مهمترین منابع برای جامعهپذیر کردن افراد تبدیل شده است که از طریق ٱن بسیاری از اصول و ارزشهای نظام سیاسی کل میتواند به دانشآموزان منتقل شود. هر کشوری از طریق برنامهها و تصمیمگیریهای خود و همچنین مفاهیمی که در کتب درسی قرار میدهد و حتی با تصاویر کتابهای درسی، سعی دارد هژمونی خود را باز تولید کند. هدف این تحقیق، تحلیل تطبیقی محتوای تصاویر کتابهای آموزش عمومی از منظر بازنمایی فرهنگ پوشش بین دو کشور ایران و سوریه است که از طریق تکنیک تحلیل محتوا به تجزیه و تحلیل 2075 داده تصویری مندرج در کتابهای درسی دو مقطع تحصیلی دبستان و راهنمایی دو کشور ایران و سوریه پرداخته شده است. دادهها حاکی از آن است که تصاویر مورد بررسی با جهتگیری فرهنگی نظام سیاسی کشورها، هماهنگ است. تمامی تصاویر با حفظ موازین و اصول کلی کشورها تهیه شده است، ولی با مشاهده در سطح اجتماع و شکافی که بین فرهنگ رسمی و غیررسمی وجود دارد ، به نظر میرسد بین سطح تولید پیام و مصرف پیام فاصله وجود دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 376 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Isfahan | en_US |
| dc.relation.ispartof | جامعه شناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Applied Sociology | en_US |
| dc.subject | پوشش | fa_IR |
| dc.subject | فرهنگ رسمی | fa_IR |
| dc.subject | جهتگیری فرهنگی نظام سیاسی | fa_IR |
| dc.subject | بازنمایی | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل محتوا | fa_IR |
| dc.subject | کتب درسی | fa_IR |
| dc.subject | فرهنگ | fa_IR |
| dc.title | تحلیل تطبیقی محتوای تصاویر کتابهای آموزش عمومی از منظر بازنمایی فرهنگ پوشش بین دو کشور ایران و سوریه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 24 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 99 | |
| dc.citation.epage | 122 | |