نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامام جمعه زاده, سید جوادfa_IR
dc.contributor.authorرهبر قاضی, محمود رضاfa_IR
dc.contributor.authorمحمود اوغلی, سجادfa_IR
dc.contributor.authorروحانی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorبیگی, مسلمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:43:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:43:06Z
dc.date.available1399-07-09T05:43:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:43:06Z
dc.date.issued2013-06-22en_US
dc.date.issued1392-04-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-14en_US
dc.date.submitted1395-03-25fa_IR
dc.identifier.citationامام جمعه زاده, سید جواد, رهبر قاضی, محمود رضا, محمود اوغلی, سجاد, روحانی, حسین, بیگی, مسلم. (1392). بررسی رابطه سرمایه ­اجتماعی و مصرف ­گرایی سیاسی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان. جامعه شناسی کاربردی, 24(1), 37-53.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5745
dc.identifier.issn2322-343X
dc.identifier.urihttp://jas.ui.ac.ir/article_18292.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/287610
dc.description.abstractمصرف­ گرایی سیاسی به عنوان یکی از انواع مشارکت، از شاخص‏ های توسعه اجتماعی و فرهنگی در کشورها به‏شمار می‏رود. یکی از گروه­های عمده جامعه که شرکت آنان در روند اداره جامعه و توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ضروری به نظر می­رسد، دانشجویان هستند. مصرف­گرایی سیاسی دانشجویان که بزرگترین گروه جمعیتی در کشورهای در حال توسعه و مسؤولان اداره جامعه در آینده محسوب می­شوند، اهمیت خاصی برای ثبات سیاسی و پویایی جامعه دارد. هدف از نگارش این مقاله بررسی رابطه میان سرمایه اجتماعی و مصرف­گرایی سیاسی دانشجویان در دانشگاه اصفهان است. روش تحقیق پژوهش در جمع‏آوری و تجزیه و تحلیل داده­ها از طریق رگرسیون چندگانه به روش پیمایشی است. این مطالعه بر روی 215 نفر از دختران و پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان انجام شده است. برای جمع­آوری اطلاعات، از پرسشنامه استفاده شده است که اعتبار آن، به روش صوری، و پایایی آن، به کمک آماره­ آلفای کرونباخ سنجیده شده است و داده‏ها از طریق نرم افزار SPSS16 تحت محیط ویندوز تجزیه و تحلیل شد. با تقسیم سرمایه اجتماعی به دو متغیر (اعتماد اجتماعی و شبکه­های اجتماعی)، به همراه در نظر گرفتن سه وجه از مصرف­گرایی سیاسی؛ یعنی رفتارها، انگیزه­ها و عادات مشاهده می­شود که همبستگی­های معناداری میان ابعاد سرمایه اجتماعی و میزان ­مصرف­گرایی سیاسی پاسخگویان وجود دارد که در این میان، مصرف سیاسی، بیشترین تأثیر را از انسجام اجتماعی از مؤلفه‏های شبکه‏های اجتماعی و کمترین تأثیر را از اعتماد تعمیم­یافته از مؤلفه‏های اعتماد اجتماعی می­ پذیرد.fa_IR
dc.format.extent335
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofجامعه شناسی کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Applied Sociologyen_US
dc.subjectمصرف­ گرایی سیاسیfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعیfa_IR
dc.subjectاعتماد اجتماعیfa_IR
dc.subjectشبکه­ های اجتماعیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه سرمایه ­اجتماعی و مصرف ­گرایی سیاسی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوارسگانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علوم سیاسی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue1
dc.citation.spage37
dc.citation.epage53


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد