نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبصیریان, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:41:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:41:24Z
dc.date.available1399-07-09T05:41:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:41:24Z
dc.date.issued2010-03-21en_US
dc.date.issued1389-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-15en_US
dc.date.submitted1396-04-24fa_IR
dc.identifier.citationبصیریان, حسین. (1389). میزان اعتماد مخاطبان نخبه به اخبار وب‌سایت‌های فارسی زبان. فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری, 6(11), 40-60.fa_IR
dc.identifier.issn2645-4696
dc.identifier.issn2645-470X
dc.identifier.urihttp://javm.iribu.ac.ir/article_48431.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/287019
dc.description.abstract<strong>هدف از این پژوهش بررسی مقایسه‌ای میزان مراجعه و اعتماد به اخبار اینترنتی (در وب‌سایت‌های فارسی) و یافتن رابطة بین عوامل مؤثر بر میزان اعتماد مخاطبان به اخبار این رسانه است. از این رو ضمن توجه به پیچیدگی و گستردگی موضوع، و ضریب نفوذ کم اینترنت در کشور، دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم شهر تهران، به عنوان جامعه آماری انتخاب شده‌اند که به نوعی مخاطب نخبه نیز، محسوب می‌شوند. روش مورد استفاده در این تحقیق، پیمایش است که در مرحلة نخست ده وب‌سایت خبری پربیننده از دیدگاه پاسخگویان مشخص شدند. نتایج به دست آمده از پاسخ‌های نمونة 400 نفره از دانشجویان در مرحلة دوم، که با نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای در ده دانشگاه وابسته به وزارت علوم شهر تهران انتخاب شدند، نشان می‌دهد که وب‌سایت‌های خبری -با وجود ضریب نفوذ کم اینترنت در کشور و محدودیت‌های نسبی که در دسترسی به برخی از این وب‌سایت‌ها وجود دارد- توانسته‌اند در جهت جلب اعتماد رسانه‌ای این گروه از نخبگان علمی، گام مهمی بردارند و حتی وب2 نیز در این عرصه مجال خودنمایی یافته است. نتایج کلی پس از رتبه‌بندی میزان اعتماد، مبیّن این مطلب بود که وب‌سایت‌های خبری «بی.بی.سی فارسی»، «بالاترین» و «تابناک» به ترتیب از بیشترین میزان اعتماد در میان ده وب‌سایت خبری پربیننده برخوردارند.</strong>fa_IR
dc.format.extent249
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherIRIB Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانه های دیداری و شنیداریfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Scientific Journal of Audio-Visual Mediaen_US
dc.subjectوب‌سایت‌های خبریfa_IR
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectاخبارfa_IR
dc.subjectدانشجویان تحصیلات تکمیلیfa_IR
dc.subjectدانشگاه‌های شهر تهرانfa_IR
dc.titleمیزان اعتماد مخاطبان نخبه به اخبار وب‌سایت‌های فارسی زبانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue11
dc.citation.spage40
dc.citation.epage60


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد