دوره 6, شماره 21
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
معرّفی و نقد دیدگاههای محمّد السّعید جمالالدّین در پرتو کتاب ادبیّات تطبیقی (دانشگاه رازیجامعة رازی, 2016-05-21)چکیده محمّد السّعید جمالالدّین از پیشگامان و مؤلّفان برجستة ادبیّات تطبیقی مصر در حوزة نظریّة ادبیّات تطبیقی اسلامی است. در حقیقت، یافتههای پژوهش، بیانگر این است که مشخّصة اصلی اندیشههای تطبیقی وی، تأثیرپذیری از مکتب ...
 
- 
بررسی و ارزیابی کتاب مرایا للالتقاء والارتقاء بین الأدبین العربی والفارسی اثر حسین جمعه (دانشگاه رازیجامعة رازی, 2016-05-21)چکیده هدف مقالة حاضر، بررسی شکلی و محتوایی کتاب مرایا للالتقاء والارتقاء بین الأدبین العربی والفارسی به قلم حسین جمعه است. پیش از ورود به موضوع، شرححال مختصری از نویسندة کتاب بیان شده و مشخّصات و مسألة پژوهش، ...
 
- 
پژوهشی در کنایههای مشترک در ادب عربی و فارسی (نقد و مطالعة موردپژوهانه: امثال مولّد در مجمع الأمثال میدانی) (دانشگاه رازیجامعة رازی, 2016-05-21)چکیده احمد بن محمّد میدانی (518 هـ) در کتاب مجمع الأمثال 1000 مثل را به عنوان «المولّدون» معرّفی کرده است که در تعریف آنها گفتهاند: «امثالی که هویّت عربی ندارند، در ادب عربی بیسابقهاند و از فرهنگهای دیگر به زبان عربی ...
 
- 
پاره ها و نکته ها (دانشگاه رازیجامعة رازی, 2016-05-21)تعبیر «پاره ها و نکته ها» را از مجلّه «گزارش میراث» به عاریت گرفته ایم. 2. این بخش، ارزش علمی - پژوهشی ندارد. 3. رعایت اصول فنّی و اخلاقی نقد، ضروری است.
 
- 
نقد و بررسی کتاب مدارس الأدب المقارن اثر سعید علّوش (دانشگاه رازیجامعة رازی, 2016-05-21)چکیده نگارش کتاب در موضوع ادبیّات تطبیقی از سال 1948 در ادبیّات عربی آغاز شد. بررسی جریانشناسانة این آثار نشان میدهد که این نگارشها فراز و نشیبهایی را تجربه کرده است. کتاب مدارس الأدب المقارن، دراسة منهجیة ...
 
- 
بررسی انتقادی کتاب الأدب المقارن (دراسات نظریّة وتطبیقیّة) اثر خلیل پروینی (دانشگاه رازیجامعة رازی, 2016-05-21)چکیده نقد کتابهای درسی و دانشگاهی که در راستای تحوّل و بهبود کیفیّت آموزشی صورت میپذیرد، امری ضروری است، تا زوایای پنهان و تاریکی که بر مؤلّف پوشیده بوده، آشکار گردد و در صورت امکان در چاپهای بعدی برطرف شود. در بررسیهای ...
 



