نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقلاوندی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorعباسی, ایمانfa_IR
dc.contributor.authorاشرفی سلیم کندی, فرشیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:31:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:31:27Z
dc.date.available1399-07-09T05:31:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:31:27Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-01-25en_US
dc.date.submitted1397-11-05fa_IR
dc.identifier.citationقلاوندی, حسن, عباسی, ایمان, اشرفی سلیم کندی, فرشید. (1397). تحلیل ارتباط ابعاد فرهنگ سازمانی با مولفه‌های مدیریت کیفیت فراگیر. مدیریت فرهنگی, 12(442), 83-100.fa_IR
dc.identifier.issn2008-3327
dc.identifier.urihttp://jcm.srbiau.ac.ir/article_13869.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/283642
dc.description.abstract<strong>مقدمه و هدف پژوهش:</strong> پژوهش حاضر با هدف تحلیل ارتباط ابعاد فرهنگ سازمانی با مولفه‌های مدیریت کیفیت فراگیر در میان کارکنان دانشگاه ارومیه انجام شده است.   <strong>روش پژوهش:</strong> با استفاده از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی، 200 نفر از کارکنان با توجه به دانشکده محل خدمت به صورت طبقه‌ای متناسب با حجم هر یک از دانشکده‌ها به طور تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌های پژوهش از پرسشنامه استاندارد مدیریت کیفیت فراگیر بر پایه مالکوم بالدریج و پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی بر پایه مدل دنیسن و اسپرتیزر استفاده شد. برای سنجش میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ در یک مطالعه مقدماتی روی یک نمونه 30 نفری، پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر 813/0= α و پرسشنامه فرهنگ سازمانی 828/0 α= بدست آمد. <strong>یافته‌ها:</strong> داده‌های تحقیق پس از جمع آوری بر اساس فرضیه‌های پژوهش و با استفاده از تحلیل مانوا تحلیل شدند. نتایج به دست آمده گویای آن است که: بین مولفه‌های فرهنگ سازمانی(فرهنگ توسعه ای، گروهی، عقلایی و سلسله مراتبی) با مولفه‌های مدیریت کیفیت فراگیر(رهبری، برنامه‌ریزی استراتژیک، تمرکز بر مشتری، اطلاعات و تحلیل، مدیریت منابع انسانی و مدیریت فرایند) رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. <strong>نتیجه</strong><strong>­</strong><strong>گیری:</strong> نتایج پژوهش حاضر مبین آن است که نوع فرهنگ سازمانی در به کارگیری و اجرای مدیریت کیفیت فراگیر اثر گذار است، لذا در جهت اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه‌ها باید فرهنگ سازمانی آن بررسی گردد و در صورت لزوم به تغییر ساختار فرهنگی آن مبادرت شود.fa_IR
dc.format.extent410
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت فرهنگیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Cultural Managementen_US
dc.subjectمدیریت کیفیت فراگیرfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانیfa_IR
dc.subjectکارکنانfa_IR
dc.subjectدانشگاه ارومیهfa_IR
dc.titleتحلیل ارتباط ابعاد فرهنگ سازمانی با مولفه‌های مدیریت کیفیت فراگیرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران Galavandi@gmail.comfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران (نویسنده مسئول) farshidashrafi35@yahoo.comfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue442
dc.citation.spage83
dc.citation.epage100


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد