• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت فرهنگی
    • دوره 7, 4 (پیاپی 22)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت فرهنگی
    • دوره 7, 4 (پیاپی 22)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر مؤلفه های فرهنگی بر مدل برند شخصی مبتنی بر شایستگی های فردی

    (ندگان)پدیدآور
    صائمیان, صدیقهمحمدیان, مقدسهمیر معینی, حمیدشاهرخی, فرزانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    900.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف پژوهش:برندسازی شخصی فرایندی است که توسط آن، افراد و تخصصشان مثل برندهای تجاری علامت‌گذاری می‌شوند. به عبارت دیگر منجر به یک احساس منحصر به‌ تشخیص به یاد ماندنی و ایده‌آل در صاحب برند می‌شود. از این رو شناخت این حوزه‌ها فرهنگی موثر برای حضور در فضاهای رقابتی با تنوع کارکردهای مدیریت و همچنین، چند منظوره شدن فعالیت‌ها تبدیل به یکی از مهم‌ترین الزامات توسعه مهارت‌های فردی شده است. با چنین پیش زمینه‎ای، هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی بر مدل برند شخصی مبتنی بر شایستگی‌های فردی می­باشد. روش پژوهش: داده­های گردآوری شده بر حسب نمونه، به تعداد 94 نفر از افراد صاحب برند کشور (ایران) در سال 1392، از طریق پرسشنامه­ محقق ساز، با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار Smart PLS تحلیل گشته و مدل نهایی ارائه گردید. پایایی این پرسش­نامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.80 محاسبه شد و هم­چنین برای محاسبه روایی از روایی سازه استفاده شد که نتاج بیانگر روا بودن ابزار تحقیق بود. یافته‌ها: طبق یافته­های به‌دست آمده از ضریب استاندارد و آماره t، تمامی ابعاد مؤلفه فرهنگی موثر بر برند شخصی در سطح اطمینان 99% تأثیر مستقیم و معناداری دارند (آماره t خارج بازه 58/2 تا 58/2+ قرار گرفته و ضریب استاندارد مثبت می­باشد). نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش حاکی از برازش مناسب مدل مبنی بر تأثیر ابعاد مؤلفه‌ی فرهنگی، شامل؛ ارزش‌ها و باورها، الگوهای انگیزشی، سبک زندگی و تحمل ابهام بر برند شخصی مبتنی بر شایستگی‌های فردی در حوزه‌های دانش، مهارت و نگرش می­باشد.
    کلید واژگان
    برند شخصی
    شایستگی های فردی
    ارزش ها و باورها
    الگوهای انگیزشی

    شماره نشریه
    422
    تاریخ نشر
    2013-12-22
    1392-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    مسئول مکاتبات
    ندارد
    ندارد
    ندارد

    شاپا
    2008-3327
    URI
    http://jcm.srbiau.ac.ir/article_6411.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/283514

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب