نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجی پور, دکتر بهمنfa_IR
dc.contributor.authorوظیفه دوست, دکتر حسینfa_IR
dc.contributor.authorجمشیدهروه, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:30:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:30:45Z
dc.date.available1399-07-09T05:30:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:30:45Z
dc.date.issued2011-03-21en_US
dc.date.issued1390-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-10en_US
dc.date.submitted1393-06-19fa_IR
dc.identifier.citationحاجی پور, دکتر بهمن, وظیفه دوست, دکتر حسین, جمشیدهروه, حسن. (1390). بررسی تأثیر میزان هوش هیجانی بر قابلیتهای مدیریت. مدیریت فرهنگی, 5(111), 46-63.fa_IR
dc.identifier.issn2008-3327
dc.identifier.urihttp://jcm.srbiau.ac.ir/article_3501.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/283409
dc.description.abstractمقدمه و هدف پژوهش: هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان تأثیر هوش هیجانی 1 بر قابلیتهای مدیریت در سطح<br />دانشگاههای پیام نور استانهای خوزستان، لرستان و ایلام می باشد. جامعه آماری در این پژوهش کلیه رؤسای<br />دانشگاههای پیام نور استانهای فوق الذکر می باشد.<br />روش پژوهش: در این پژوهش کلیه جامعه آماری را به عنوان مبنا قرار داده ایم، و از نمونه گیری صرف نظر شده<br />است. لازم به یادآوری است که تعداد رؤسای دانشگاههای استانهای یاد شده مورد پژوهش 18 نفر، برابر با تعداد<br />18 مرکز دانشگاهی می باشند. پرسشنامه های استفاده شده در این پژوهش عبارتند از: 8( پرسشنامه هوش هیجانی<br />2( پرسشنامه وظایف مدیریت، اثر هاینزوی ریچ 3 و هارولد کونتز 4. برای بررسی چهار فرض جزئی از بار-آن 2<br />آزمون همبستگی پیرسون و برای فرض اصلی )کلی( از آزمون رگرسیون گام به گام استفاده شده است.<br />یافته ها و نتیجه گیری: بین هوش هیجانی و قابلیت های مدیریت )برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل(، رابطه<br />مثبت و معناداری وجود دارد که هر یک از این چهار فرض با آزمون همبستگی پیرسون محاسبه گردید. و نتیجه<br />فرض اصلی (کلی) در خصوص تأثیر میزان هوش هیجانی بر قابلیت های مدیریت، حاصل تحلیل رگرسیون به<br />روش گام به گام، دارای ضریب همبستگی چند متغیری برای ترکیب خطی خرده مقیاس های قابلیت های مدیریت<br />تأیید می گردد. 28 درصد واریانس هوش هیجانی توسط متغیرهای پیش بین قابل تبیین است. همچنین از میان<br />متغیرها در مرحله یک تنها متغیر قابلیت برنامه ریزی متغیر پیش بین خوبی در پیش بینی کنندگی برای هوش هیجانی<br />است، و سایر متغیرها )قابلیت سازماندهی، قابلیت هدایت، قابلیت کنترل( نیز در پیش بینی کنندگی برای هوش<br />هیجانی مدیران نقش کمتری ایفا می کنند.fa_IR
dc.format.extent371
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت فرهنگیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Cultural Managementen_US
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectقابلیت‌های مدیریتfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ریزیfa_IR
dc.subjectسازماندهیfa_IR
dc.subjectهدایتfa_IR
dc.subjectکنترلfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر میزان هوش هیجانی بر قابلیتهای مدیریتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.contributor.departmentمسئول مکاتباتfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue111
dc.citation.spage46
dc.citation.epage63


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد