• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت فرهنگی
    • دوره 5, 4 (پیاپی 14)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت فرهنگی
    • دوره 5, 4 (پیاپی 14)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    راهکارهای ارتقای مسئولیت اجتماعی در میان مدیران ستادی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

    (ندگان)پدیدآور
    شاهینی, حسین علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    204.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف پژوهش: امروزه بشر نگران آینده زمین و وارثان خود می‌باشد. شاید اگر آیندگان زمینی نیز امروز می‌توانستند به مانند مالکان، کارکنان و مشتریان سازمان‌های امروزی از حق و حقوق خود دفاع کنند، بزرگ‌ترین جنگ عالم گیر بین امروز و فردا بپا می‌شد و اینک که چنین توانی را ندارند، بعضی از مالکان خود خواه زمینی تنها به شعارهایی بسنده می‌کنند که به فکر حقوق آیندگان نیز هستیم. بررسی راهکار‌های ارتقای مسئولیت اجتماعی در میان مدیران ناگزیر است به ابعاد مسئولیت سازمانی، کارکردهای اقتصادی و حقوقی توجه لازم داشته باشد چرا که ارتباط معناداری این سه مؤلفه به هر چه میزان قوی باشد می‌تواند راهکار مورد نظر را تقویت نماید. روش پژوهش: پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی- پیمایشی محسوب می‌گردد که برای جمع آوری اطلاعات پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است. یافته‌ها: با استفاده از آزمون کای اسکوئر (کای دو) مشخص شد بین مؤلفه‌های سازمان، حقوقی و اقتصادی رابطه‌ی معنا داری وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج نهایی حاصله از پژوهش نشان دهنده‌ی این مطلب است که: در بخش مسئولیت سازمانی شامل مؤلفه های: ضوابط رفتاری، اخلاقی و اطاعت‌پذیری، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مطلوب و موثر، میزان تعهد مدیران، و میزان نظارت بر امور سازمانی، ایجاد دلبستگی در نیروهای تخصصی، و شیوه عمل مدیران، حسن اجرای امور و برنامه‌ها در ارتقاء مسئولیت اجتماعی تأثیر گذار هستند با توجه به اینکه ضعیف ارزیابی شده‌اند لازم است مورد توجه جدی قرار بگیرد. در بخش اقتصادی: کاهش فساد اداری، کاهش فقر، افزایش رفاه عمومی، بین شفافیت در فعالیت‌های اداری، اقتصادی و تجاری، بازدهی مناسب و مطلوب، بین کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی، تأمین نظر مشتریان یا مراجعین مؤلفه‌های تأثیر گذار بودند برای ارتقاء مسئولیت اجتماعی می‌بایست مورد اهتمام جدی مدیریت قرار بگیرد. در بخش حقوقی: برای ارتقاء مسئولیت اجتماعی و تعلیم و تربیت مطلوب و مناسب، و ایمنی و بهداشت، مسئولیت حقوقی، رعایت حقوق کارکنان، رعایت حقوق ذینفعان از مؤلفه‌های تأثیر گذار بود که در بررسی به عمل آمده ضعیف ارزیابی شده‌اند.
    کلید واژگان
    مسئولیت اجتماعی
    مشارکت اجتماعی
    سرمایه‌ی اجتماعی
    دانشگاه آزاد اسلامی

    شماره نشریه
    414
    تاریخ نشر
    2011-12-22
    1390-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    ندارد

    شاپا
    2008-3327
    URI
    http://jcm.srbiau.ac.ir/article_3479.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/283388

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب