بررسی میزان اثربخشی دورههای آموزشی پرسنل نمایندگی شرکت گواه بر اساس مدل ارزشیابی «کریک پاتریک» از دیدگاه مدیران و کارکنان
(ندگان)پدیدآور
محمودی, امیرحسینعابدی, اکرمحاجی زاده, محمدمهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه و هدف پژوهش: هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی میزان اثربخشی دورههای آموزشی پرسنل نمایندگی شرکت گواه (ایران خودرو دیزل) با استفاده از مدل ارزشیابی «کریک پاتریک» می باشد.
روش پژوهش: این پژوهش به لحاظ ماهیت جزء پژوهش های توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارکنان شرکت گواه (480 نفر) در سال (91- 90) تشکیل می دهند. برای انتخاب نمونه آماری از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای استفاده شده است و حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان 214 نفر تعیین شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته براساس مقیاس لیکرت استفاده شده است که پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.97% محاسبه شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون t تک گروهی و آزمون t گروههای مستقل استفاده شده است.
یافتهها: یافته های حاصل از پژوهش نشان میدهد که از دیدگاه مدیران و کارکنان دورههای آموزشی شرکت گواه در مراحل چهارگانه «واکنش»، «یادگیری»، «رفتار» و «نتایج» اثربخش می باشد و بین دیدگاه مدیران و کارکنان درباره اثربخشی دورههای آموزشی تفاوت معناداری وجود ندارد.
کلید واژگان
ارزشیابیاثربخشی
مدل کریک پاتریک
شرکت گواه
شماره نشریه
418تاریخ نشر
2012-12-211391-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتسازمان پدید آورنده
نداردمسئول مکاتبات
ندارد




