• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت فرهنگی
    • دوره 7, 2(پیاپی 20)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت فرهنگی
    • دوره 7, 2(پیاپی 20)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش فرهنگ سازی دبیران بر اصلاح الگوی مصرف (مطالعه موردی: دبیران واحد‌های آموزشی منطقه 1 آموزش و پرورش تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    نوبخت, محمد باقرتقدیمی, توران
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    168.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف پژوهش: هدف کلی این تحقیق، بررسی رابطه دبیران واحدهای آموزشی بر اصلاح الگوی مصرف است. در این راستا به نقش دبیر و آموزش و پرورش به‌عنوان اولین متولی آموزش و به‌عنوان عامل اثرگذار بر القاء فرهنگ بهینه مصرف در منابع قابل دسترس واحدهای آموزشی خواهیم پرداخت و نوع رابطه همبستگی مصرف بهینه و آموزش­ها را بررسی خواهیم کرد. روش پژوهش: جمع‌آوری اطلاعات به روش کتابخانه‌ای و میدانی، ابزار مورد استفاده (پرسشنامه و مصاحبه) در تحقیق، روش‌شناسی تحقیق از نوع توصیفی و استنباطی است و از نرم‌افزار spss جهت تجزیه تحلیل اطلاعات استفاده خواهد شد. حجم جامعه آماری تحقیق دبیران و مدیران واحد‌های آموزشی راهنمایی منطقه 1 تهران می‌باشد. برای پیدا کردن ضریب همبستگی از فرمول اسپیرمن استفاده شده است. یافته‌ها: مدیران آموزش‌های مستقیم را موثر ارزیابی می‌کنند و دبیران تاثیرش را کمتر می‌دانند. تفاوت معنی‌داراست؛ معلمان و مدیران اثر آموزش‌های غیرمستقیم را همانند هم ارزیابی می‌کنند؛ توزیع فراوانی سنجش تفاوت آموزش‌های مستقیم به تفکیک میزان تحصیلات تفاوت معنا داری با هم ندارند و توزیع فراوانی سنجش تفاوت آموزش‌های مستقیم به تفکیک سابقه کاری (تجربه) تفاوت معناداری هست. نتیجه‌گیری: برای الگوی مصرف، با رعایت معیارها می­توان مصرف دانش‌آموزان مدارس را اصلاح کرد زیرا در ارتباط با خانواده و جامعه هستند در نتیجه با رعایت معیارهای زیر به اصلاح الگوی مصرف در سطح کل جامعه تأثیر گذار خواهد بود و به اعتدال و میانه‌روی نزدیک شد. آموزش‌های غیرمستقیم نسبت به آموزش‌های مستقیم اثربخش‌تر هستند بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت آموزش از طریق فرهنگ‌سازی به عبارت دیگر آموزش‌های فرهنگی و آموزش غیرمستقیم مهم‌تر و غنی‌ترین منبع در آموزش محسوب می‌شود.
    کلید واژگان
    فرهنگ‌سازی
    الگوی مصرف
    اصلاح الگوی مصرف
    صرفه‌جویی

    شماره نشریه
    220
    تاریخ نشر
    2013-06-22
    1392-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    ندارد
    مسئول مکاتبات

    شاپا
    2008-3327
    URI
    http://jcm.srbiau.ac.ir/article_3356.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/283340

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب