نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفوارق, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorبساک نژاد, سودابهfa_IR
dc.contributor.authorداودی, ایرانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:29:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:29:19Z
dc.date.available1399-07-09T05:29:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:29:19Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-02-11en_US
dc.date.submitted1395-11-23fa_IR
dc.identifier.citationفوارق, لیلا, بساک نژاد, سودابه, داودی, ایران. (1397). رابطه شرم درونی شده، رفتارهای ایمنی بخش و راهبردهای اجتناب شناختی با ابعاد اضطراب اجتماعی در دانشجویان علوم پزشکی. روان شناسی بالینی, 10(4), 35-44. doi: 10.22075/jcp.2019.10531.1012fa_IR
dc.identifier.issn2008-501X
dc.identifier.issn2228-5180
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jcp.2019.10531.1012
dc.identifier.urihttps://jcp.semnan.ac.ir/article_3764.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/282920
dc.description.abstract<strong>مقدمه: </strong>شرم درونی شده، رفتارهای ایمنی­بخش و راهبردهای اجتناب شناختی از عوامل مؤثر در  بروز اختلال اضطراب اجتماعی می­باشند. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه شرم درونی شده، رفتارهای ایمنی­بخش و راهبردهای اجتناب شناختی با ابعاد اضطراب اجتماعی در دانشجویان بود.<br /> <strong>روش:</strong> با یک طرح همبستگی از جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان به روش نمونه­گیری در دسترس 285 دانشجو(176 مرد و 109 زن) انتخاب شدند و از آنها درخواست شد تا مقیاس شرم درونی شده ، مقیاس رفتارهای ایمنی­بخش، مقیاس سبک مقابله اجتناب شناختی و مقیاس سنجش ابعاد اضطراب اجتماعی را پاسخ دهند. داده­ها با استفاده از ضریب همبستگی کانونی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> نتایج تحلیل نشان داد که همبستگی چند متغیره بین متغیر­های شرم درونی شده، رفتارهای ایمنی­بخش و راهبردهای اجتناب شناختی با ابعاد اضطراب اجتماعی معنادار می­باشد. در حدود 84 درصداز واریانس ابعاد اضطراب اجتماعی توسط متغیرهای پیش بین تبیین می شدند.<br /> <strong>نتیجه‌گیری:</strong> می توان نتیجه گرفت که شرم درونی شده، رفتارهای ایمنی­بخش و راهبردهای اجتناب شناختی با ابعاد اضطراب اجتماعی رابطه دارند. مداخلات مرتبط برشرم، رفتارهای ایمنی­بخش و راهبردهای اجتناب شناختی می بایست در دانشجویان علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent784
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.publisherSemnan Universityen_US
dc.relation.ispartofروان شناسی بالینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Clinical Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jcp.2019.10531.1012
dc.subjectشرم درونی شدهfa_IR
dc.subjectرفتارهای ایمنی‌بخشfa_IR
dc.subjectراهبردهای اجتناب شناختیfa_IR
dc.subjectاضطراب اجتماعیfa_IR
dc.subjectدانشجوی علوم پزشکیfa_IR
dc.titleرابطه شرم درونی شده، رفتارهای ایمنی بخش و راهبردهای اجتناب شناختی با ابعاد اضطراب اجتماعی در دانشجویان علوم پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روانشناسی بالینی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی بالینی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue4
dc.citation.spage35
dc.citation.epage44


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد