نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرجبی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorنجفی, محودfa_IR
dc.contributor.authorمحمد رضایی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:27:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:27:39Z
dc.date.available1399-07-09T05:27:38Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:27:39Z
dc.date.issued2013-03-21en_US
dc.date.issued1392-01-01fa_IR
dc.date.submitted2013-02-03en_US
dc.date.submitted1391-11-15fa_IR
dc.identifier.citationرجبی, زهرا, نجفی, محود, محمد رضایی, علی. (1392). اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر کاهش پرخاشگری کودکان. مطالعات روان شناسی بالینی, 3(10), 55-71.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3189
dc.identifier.issn2476-6410
dc.identifier.urihttp://jcps.atu.ac.ir/article_1988.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/282366
dc.description.abstractمقدمه: هدف این پژوهش بررسی تاثیر درمان شناختی درمانی گروهی در کاهش علائم پرخاشگری کودکان دبستانی بود. روش: پژوهش حاضر از نوع طرح آزمایشی پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمام کودکان (دختر و پسر) دبستان شهر شاهرود در بازه سنی 7 الی 12 سال بود که در سال تحصیلی 91-90 در دبستان های شهر شاهرود مشغول به تحصیل بودند. شرکت کنندگان به صورت تصادفی در دو گروه 20 نفره قرار گرفتند. گروه درمان به مدت 10جلسه هفتگی مداخله دریافت کرد. داده ها با پرسشنامه پرخاشگری رابطه ای و آشکار گردآوری و با روش آماری  تحلیل واریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شد. یافته­ها: نتایج پژوهش نشان داد که درمان شناختی رفتاری گروهی توانسته است باعث کاهش پرخاشگری واکنشی کلامی و رابطه ای در کودکان شود ولی اثری روی پرخاشگری جسمانی نداشته باشد. نتیجه­گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بهبود در تمامی مؤلفه‌های پرخاشگری حاصل نشد. اما رضایت بخش بودن درمان شناختی رفتاری گروهی بر کاهش پرخاشگری کودکان دبستانی، می­تواند راهی مؤثر در بهبود رفتارهای کودکان باشد.fa_IR
dc.format.extent288
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات روان شناسی بالینیfa_IR
dc.relation.ispartofClinical Psychology Studiesen_US
dc.subjectواژگان کلیدی: درمان شناختی رفتاریfa_IR
dc.subjectپرخاشگری رابطه ایfa_IR
dc.subjectپرخاشگری آشکارfa_IR
dc.titleاثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر کاهش پرخاشگری کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روان شناسی عمومی دانشگاه سمنان، سمنان، ایران. z.rajaby4@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول: استادیار،گروه روان شناسی بالینی دانشگاه سمنان ،سمنان، ایران. m_najafi@sun-semnan.ac.irfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار،گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه سمنان، سمنان، ایران rezaei_am@yahoo.comfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue10
dc.citation.spage55
dc.citation.epage71


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد