نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافضل خانی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorسمیعی, اعظمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:26:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:26:08Z
dc.date.available1399-07-09T05:26:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:26:08Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-09en_US
dc.date.submitted1394-02-19fa_IR
dc.identifier.citationافضل خانی, مریم, سمیعی, اعظم. (1392). تحلیل محتوای کتاب هدیه‌های آسمانی پایه‌ی ششم ابتدایی از منظر فعال و غیرفعال بودن براساس روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 92-1391. پژوهش‌های برنامه درسی, 3(2), 119-136. doi: 10.22099/jcr.2014.2973fa_IR
dc.identifier.issn2251-6794
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2014.2973
dc.identifier.urihttp://jcr.shirazu.ac.ir/article_2973.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281854
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب هدیه‌های آسمانی پایه‌ی ششم ابتدایی (متن، پرسش‌ها و تصاویر) از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی 92-1391 بود. جامعه‌ مورد مطالعه در این پژوهش، کتاب هدیه‌های آسمانی پایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ششم بود. کل کتاب به عنوان نمونه، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات، سیاهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی تحلیل مبتنی بر روش ویلیام رومی است که براساس مبانی نظری تهیه و روایی آن توسط متخصصان علوم‌تربیتی تأیید شد. واحد مطالعه درس‌های مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل، متن، پرسش‌ها و تصاویر کتاب است که بر اساس مقوله‌های فعال و غیرفعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آن‌ها مشخص شد. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که متن کتاب هدیه‌های آسمانی با ضریب درگیری 02/0 ، متنی غیرفعال و غیر پویاست و بیشتر به بیان حقایق و ارائه‌ی اطلاعات می‌پردازد. پرسش‌های کتاب با ضریب درگیری 36/1 نشان می‌دهد که پرسش‌ها فعال و پویا هستند و زمینه را برای یادگیری فعال فراهم می‌کنند، اما تصاویر کتاب هدیه‌های آسمانی با ضریب درگیری 25/0 نشان دهنده‌ی غیر‌فعال و غیر‌پویا بودن تصاویر است و زمینه را برای فعالیت فراهم نمی‌کند. بنابراین، متن و تصاویر کتاب هدیه‌های آسمانی پایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ششم ابتدایی 92-1391 به روش غیرفعال و پرسش‌های کتاب به روش فعال تدوین شده‌اند.fa_IR
dc.format.extent347
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌های برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2014.2973
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectهدیه‌های آسمانیfa_IR
dc.subjectپایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ششمfa_IR
dc.subjectفعال و غیر فعالfa_IR
dc.subjectویلیام رومیfa_IR
dc.titleتحلیل محتوای کتاب هدیه‌های آسمانی پایه‌ی ششم ابتدایی از منظر فعال و غیرفعال بودن براساس روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 92-1391fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم‌تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage119
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد