| dc.contributor.author | افضل خانی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | سمیعی, اعظم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:26:08Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:26:08Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:26:08Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:26:08Z | |
| dc.date.issued | 2014-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-05-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-02-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | افضل خانی, مریم, سمیعی, اعظم. (1392). تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمانی پایهی ششم ابتدایی از منظر فعال و غیرفعال بودن براساس روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 92-1391. پژوهشهای برنامه درسی, 3(2), 119-136. doi: 10.22099/jcr.2014.2973 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6794 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2014.2973 | |
| dc.identifier.uri | http://jcr.shirazu.ac.ir/article_2973.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281854 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمانی پایهی ششم ابتدایی (متن، پرسشها و تصاویر) از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی 92-1391 بود. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش، کتاب هدیههای آسمانی پایهی ششم بود. کل کتاب به عنوان نمونه، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات، سیاههی تحلیل مبتنی بر روش ویلیام رومی است که براساس مبانی نظری تهیه و روایی آن توسط متخصصان علومتربیتی تأیید شد. واحد مطالعه درسهای مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل، متن، پرسشها و تصاویر کتاب است که بر اساس مقولههای فعال و غیرفعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آنها مشخص شد. نتایج به دست آمده نشان میدهد که متن کتاب هدیههای آسمانی با ضریب درگیری 02/0 ، متنی غیرفعال و غیر پویاست و بیشتر به بیان حقایق و ارائهی اطلاعات میپردازد. پرسشهای کتاب با ضریب درگیری 36/1 نشان میدهد که پرسشها فعال و پویا هستند و زمینه را برای یادگیری فعال فراهم میکنند، اما تصاویر کتاب هدیههای آسمانی با ضریب درگیری 25/0 نشان دهندهی غیرفعال و غیرپویا بودن تصاویر است و زمینه را برای فعالیت فراهم نمیکند. بنابراین، متن و تصاویر کتاب هدیههای آسمانی پایهی ششم ابتدایی 92-1391 به روش غیرفعال و پرسشهای کتاب به روش فعال تدوین شدهاند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 347 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2014.2973 | |
| dc.subject | تحلیل محتوا | fa_IR |
| dc.subject | هدیههای آسمانی | fa_IR |
| dc.subject | پایهی ششم | fa_IR |
| dc.subject | فعال و غیر فعال | fa_IR |
| dc.subject | ویلیام رومی | fa_IR |
| dc.title | تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمانی پایهی ششم ابتدایی از منظر فعال و غیرفعال بودن براساس روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 92-1391 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 119 | |
| dc.citation.epage | 136 | |