نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخانیکی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorذکایی, محمد سعیدfa_IR
dc.contributor.authorنوری راد, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:25:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:25:16Z
dc.date.available1399-07-09T05:25:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:25:16Z
dc.date.issued2016-01-21en_US
dc.date.issued1394-11-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-11en_US
dc.date.submitted1394-04-20fa_IR
dc.identifier.citationخانیکی, هادی, ذکایی, محمد سعید, نوری راد, فاطمه. (1394). واکاوی الگوی «گفت‌‌وگوی کندوکاوی» در ارتباطات انسانی مطالعه دیدگاه‌های صاحب‏نظران گفت‌وگو و تعلیم و تربیت در خصوص کاربرد آموزشی این الگو. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 11(41), 101-130.fa_IR
dc.identifier.issn2209-2538
dc.identifier.issn5575-2008
dc.identifier.urihttp://jcsc.iaocsc.ir/article_19086.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281577
dc.description.abstractمقاله حاضر، به مطالعه چیستی الگوی «گفت‌وگوی کندوکاوی» می‌پردازد و درصدد است کارکرد آموزش این نوع گفت‌وگو به کودکان را در بعد فردی و اجتماعی بررسی کند. محور اصلی چارچوب مفهومی این پژوهش، تلفیقی از مفهوم «تفکر چندبعدی و بازاندیشانه» در آموزش « فلسفه‌برای‌کودکان» با نظریات گفت‌وگویی در حوزه میان ‌فردی و «کنش ارتباطی» هابرماس است که در بستر منطقه تقریبی رشد شکل می‌گیرد. بدین منظور و برای بررسی کارکرد این الگو، با صاحب‌نظران حوزه گفت‌وگو در رشته‌های علوم ارتباطات، جامعه‌شناسی و تعلیم‌ و تربیت مصاحبه متمرکز شد. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که آموز‌ش‌ گفت‌وگوی کندوکاوی به کودکان، می‌تواند با حساس کردن آنان به مسائل پیرامون و نیز با ترویج چند صدایی در کلاس، نگرشی بازاندیشانه، مسئولانه، انتقادی و خلاقانه در آنها ایجاد کند. به این اعتبار، تعاملات موجود در حلقه‌های کندوکاو کلاس «فلسفه برای کودکان»، از طریق روندهای ارتباطی که گفتار بیشترین نقش را در آن‌ها دارد به‌صورت نمونه‌ای از کنش تفاهمی شکل می‎گیرد.fa_IR
dc.format.extent2985
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal Of Iranian Association For Cultural Studies & Communicationen_US
dc.subjectگفت‌وگوی کندوکاویfa_IR
dc.subjectآموزش گفت‌وگو محورfa_IR
dc.subjectحلقه کندوکاوfa_IR
dc.subjectفلسفه ‌برای‌کودکانfa_IR
dc.subjectکنش تفاهمیfa_IR
dc.subjectالگوی تراکنشی ارتباطfa_IR
dc.subjectمنطقه رشد تقریبیfa_IR
dc.titleواکاوی الگوی «گفت‌‌وگوی کندوکاوی» در ارتباطات انسانی مطالعه دیدگاه‌های صاحب‏نظران گفت‌وگو و تعلیم و تربیت در خصوص کاربرد آموزشی این الگوfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه ارتباطات علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علوم ارتباطات علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue41
dc.citation.spage101
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد