| dc.contributor.author | خانیکی, هادی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ذکایی, محمد سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | نوری راد, فاطمه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:25:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:25:16Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:25:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:25:16Z | |
| dc.date.issued | 2016-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-07-11 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-04-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خانیکی, هادی, ذکایی, محمد سعید, نوری راد, فاطمه. (1394). واکاوی الگوی «گفتوگوی کندوکاوی» در ارتباطات انسانی مطالعه دیدگاههای صاحبنظران گفتوگو و تعلیم و تربیت در خصوص کاربرد آموزشی این الگو. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 11(41), 101-130. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2209-2538 | |
| dc.identifier.issn | 5575-2008 | |
| dc.identifier.uri | http://jcsc.iaocsc.ir/article_19086.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281577 | |
| dc.description.abstract | مقاله حاضر، به مطالعه چیستی الگوی «گفتوگوی کندوکاوی» میپردازد و درصدد است کارکرد آموزش این نوع گفتوگو به کودکان را در بعد فردی و اجتماعی بررسی کند. محور اصلی چارچوب مفهومی این پژوهش، تلفیقی از مفهوم «تفکر چندبعدی و بازاندیشانه» در آموزش « فلسفهبرایکودکان» با نظریات گفتوگویی در حوزه میان فردی و «کنش ارتباطی» هابرماس است که در بستر منطقه تقریبی رشد شکل میگیرد. بدین منظور و برای بررسی کارکرد این الگو، با صاحبنظران حوزه گفتوگو در رشتههای علوم ارتباطات، جامعهشناسی و تعلیم و تربیت مصاحبه متمرکز شد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که آموزش گفتوگوی کندوکاوی به کودکان، میتواند با حساس کردن آنان به مسائل پیرامون و نیز با ترویج چند صدایی در کلاس، نگرشی بازاندیشانه، مسئولانه، انتقادی و خلاقانه در آنها ایجاد کند. به این اعتبار، تعاملات موجود در حلقههای کندوکاو کلاس «فلسفه برای کودکان»، از طریق روندهای ارتباطی که گفتار بیشترین نقش را در آنها دارد بهصورت نمونهای از کنش تفاهمی شکل میگیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2985 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly Journal Of Iranian Association For Cultural Studies & Communication | en_US |
| dc.subject | گفتوگوی کندوکاوی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش گفتوگو محور | fa_IR |
| dc.subject | حلقه کندوکاو | fa_IR |
| dc.subject | فلسفه برایکودکان | fa_IR |
| dc.subject | کنش تفاهمی | fa_IR |
| dc.subject | الگوی تراکنشی ارتباط | fa_IR |
| dc.subject | منطقه رشد تقریبی | fa_IR |
| dc.title | واکاوی الگوی «گفتوگوی کندوکاوی» در ارتباطات انسانی مطالعه دیدگاههای صاحبنظران گفتوگو و تعلیم و تربیت در خصوص کاربرد آموزشی این الگو | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه ارتباطات علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد علوم ارتباطات علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 41 | |
| dc.citation.spage | 101 | |
| dc.citation.epage | 130 | |