دوره 14, شماره 52
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیل محتوای اخبار روزنامه الشرق الاوسط درباره داعش
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-10-23)تحلیل محتوا تکنیکی است که بر اساس قواعد، احکام و روش های مشخص به دنبال استخراج داده ها از متن است، از طرفی با توجه به کارکرد خبری مطبوعات در جهان معاصر و وابستگی های ایدئولوژیکی، سیاسی و حزبی ...
-
شهروندی اجتماعی در کتابهای درسی
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-10-23)این مقاله حاصل پژوهشی است که طی آن همه کتابهای درسی مدارس ایران در سال تحصیلی 94-95 بررسی شده است. در پژوهش مذکور جمعا 92 کتاب درسی شامل 12641 صفحه، با روش تحلیل محتوای کمی بررسی شد. هدف، این مقاله توصیف و تحلیل ...
-
تجربهی زیستهی «تعلیق استقلال اقتصادی» و استراتژیهای مواجهه با آن
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-10-23)این پژوهش در پی آن است که با بهرهگیری از روش پدیدارشناسی، به بررسی تجربهی زیستهی گروهی از افراد بپردازد که پیگیری تحصیلات تکمیلی از سوی آنان باعثِ به تأخیر افتادن استقلال اقتصادی آنها شده است و به بیانی دیگر، ...
-
تحقیق و توسعه در حوزه "ارتباطات سلامت": یک فراتحلیل از نوع علم شناسی
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-10-23)هدف اصلی این پژوهش مطالعه و شناسایی "مسیرها و روندها" در تحقیقات و مطالعات مرتبط با "ارتباطات سلامت" در خارج از ایران است.از آنجایی که مقوله "ارتباطات سلامت" در ایران به خصوص از منظر علوم ...
-
تحلیل گفتمان برساخت معنایی بیماری اچ. آی.وی/ ایدز در تلویزیون ایران مطالعه موردی: سریال «پریا»
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-10-23)بیماری اچ. آی. وی/ایدز یکی از مسائل مهم در حوزه سلامت است. اما معنای آن در جهان اجتماعی فراتر از یک بیماری است. رسانه ها به خصوص تلویزیون در برساخت معنایی از این بیماری نقش مهمی دارد. حال پرسش ...
-
پویش محیط محتوای فضای مجازی در افق ایران ۱۴۰۴
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-10-23)کیفیت «محتوا» بهعنوان بخش اصلی یک فرآیند ارتباطی در دنیای جدید با گسترش فضای مجازی دستخوش تغییراتی شده است. هدف این مقاله پویش محیط محتوا در فضای مجازی، بهمنظور شناسایی عوامل و پیشرانهای تعیینکننده کیفیت محتوا ...
-
الگوهای ذهنی عوامل تولید خبررسانه ملی در خصوص تغییر ماهیت مخاطب به کاربر
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-10-23)تمام کوشش و سعی عوامل رسانه ای در چرخه ارتباطات در جهت انتقال پیام به مخاطب است. برای درک و کشف الگوهای ذهنی عوامل خبری رسانه ملی در خصوص ماهیت مخاطب از روش کیو و مشارکت 50 نفر از عوامل تولید ...
-
بررسی ساختار پاردایم مکان در هنر ایران پس ازاسلام با نگاهی به نقاشی ایرانی
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-10-23)علیرغم طولانی بودن تاریخ ایران شاهد نوعی پیوستگی و عدم انفصال در دستاوردهای فرهنگی آن هستیم.در مورد هنر میتوان چنین فرض کرد که در پسزمینه تحولات ، پاردایمهای فراگیر و مستمری وجود دارند که تشکیل ...
-
طراحی الگوی خودشکوفایی مبتنی بر اخلاق اسلامی و مقایسه آن با تجربه زیسته هنرمندان خودشکوفا
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-10-23)جامعهشناسان بر اهمیت خودشکوفایی در هویتبخشی و سلامت جوامع مدرن تاکید کردهاند. پژوهشهای انجام گرفته درباره خودشکوفایی در فرهنگهای مختلف، تفاوتهایی را در سطح خودشکوفایی در جوامع نشان دادهاند و تعریف خودشکوفایی ...
-
«تکثر حقوقی، حاکمیت قانون، تفسیر فرهنگی» وجوهی از مبحث "هرمنوتیک و تکثر حقوقی" با توجه به آراء کلیفورد گیرتز و پل ریکور
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-10-23)موضوع نوشتار حاضر بررسی نسبت میان هرمنوتیک حقوقی، تکثر حقوقی و حاکمیت قانون است. به بیان دیگر ، این جستار در پی پاسخ به این پرسش است که نقش "هرمنوتیک حقوقی" به عنوان حلقۀ ارتباطی میان "حفظ وحدت و صلابت نظام حقوقی" ...



