مروری بر عوامل موثر بر شکل گیری و توسعه شرکتهای زایشی
(ندگان)پدیدآور
نقی زاده, محمدصفردوست, عاطیهآقازاده, سهراباوجانی, مهدینوع مدرک
Textمقاله علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بهره مندی از شرکت های زایشی به عنوان یک استراتژی عملی برای تجاری سازی فناوریها به خصوص فناوریهای برتر در سالیان اخیر از جایگاه ویژه ای در میان متخصصین و سیاستگذاران برخوردار شده است. بر این اساس هدف این مقاله بررسی مفاهیم و موضوعات مهم در خصوص شکل گیری و توسعه شرکتهای زایشی و بررسی عوامل موثر بر این فرایند است. بررسی تئوریک مفاهیم مرتبط با شرکتهای زایشی نشان دهنده رویکردهای مختلف به مسئله می باشد. همچنین در کنار تعاریف و الگوهای مختلف تجاری سازی از جمله ایجاد شرکتهای زایشی، نکته مهمی نیز وجود دارد که اساسا فرایندها و الگوهای تجاری سازی محصولات و فناوریهای نوین در کشورهای پیشرفته جهان توسعه یافتهاند و الزاما استفاده از آنها در کشورهای کمتر توسعهیافته منجر به تجاری سازی فناوری نمیشود چرا که عوامل و چالشهای متعددی در کشورهای در حال توسعه بر سر راه تجاری سازی فناوری و به طور خاص ایجاد شرکتهای زایشی قرار دارد که بسیاری ازآنها در کشورهای توسعه یافته وجود ندارد.
کلید واژگان
تجاری سازیشرکت زایشی
فناوری
تجاری سازی تکنولوژی
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2017-04-211396-02-01
ناشر
پژوهشکده توسعه تکنولوژیسازمان پدید آورنده
استادیاردانشجو
محقق
محقق
شاپا
2676-54032676-5411




