نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشریف‌زاده, محمدشریفfa_IR
dc.contributor.authorعبدالله زاده, غلامحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:19:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:19:19Z
dc.date.available1399-07-09T05:19:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:19:19Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-01-04en_US
dc.date.submitted1395-10-15fa_IR
dc.identifier.citationشریف‌زاده, محمدشریف, عبدالله زاده, غلامحسین. (1395). رویکرد اخلاقی به کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار: مبانی نظری و رویکردهای پژوهشی. کارآفرینی در کشاورزی, 3(3), 91-116. doi: 10.22069/jead.2017.12498.1234fa_IR
dc.identifier.issn2476-7735
dc.identifier.issn2476-7743
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22069/jead.2017.12498.1234
dc.identifier.urihttp://jead.gau.ac.ir/article_3303.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279586
dc.description.abstractعلی‌رغم جدید بودن مباحث مرتبط با اخلاق و کارآفرینی، اما پژوهش‌های علمی قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است که ارتباط بین اخلاق و کارآفرینی را تبیین کرده‌اند. شناخت کارهای تجربی و نظری انجام شده در این حوزه دورنمای مناسبی برای درک کنش متقابل بین اخلاق و کارآفرینی فراهم می‌کند. به‌علاوه همزمان با رشد توجه به مباحث کلی کارآفرینی، اخلاقیات کارآفرینی و کسب‌وکار نیز به روش‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. محتوای اخلاق کارآفرینی، نظریه‌های مرتبط با اخلاق کارآفرینی، ارزش‌های اخلاقی، عوامل مؤثر بر رفتار اخلاقی در بین کارآفرینانه، زمینه‌های اخلاقی کارآفرینی، ابعاد و مؤلفه‌های اخلاق کارآفرینانه و نظایر این موضوعاتی است که اخیراً مورد بررسی قرار گرفته است. اینها مباحث مهمی هستند که مطالعه حاضر بر این اساس روش تحقیق توصیفی مبتنی تحلیل و بررسی و اسناد و مدارک موجود در زمینه اخلاق کارآفرینی و کسب و کار و همچنین ادبیات تجربی در خصوص مؤلفه‌های اخلاق کارآفرینانه در پی بررسی و شناخت بیشتر آن‌ها است. یافته‌ها نشان داد که به‌علت تفاوت گسترده ارزش‌های اخلاقی در بین مردم و ملت‌ها، اخلاق کسب و کار موضوع حساسی است در کارآفرینی بین‌المللی تلقی می‌شود. چیزی که در یک جامعه به‌عنوان ارزش اخلاقی شناخته می‌شود ممکن است در جای دیگر غیراخلاقی تلقی شود. به‌علاوه افراد با زمینه‌های مختلف ممکن است، ارزش‌های اخلاقی مشابهی داشته باشند، اما هنگامی که با یک وضعیت عمومی مواجه می‌شوند به شیوه‌های متفاوت رفتار می‌کنند.fa_IR
dc.format.extent230
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگانfa_IR
dc.relation.ispartofکارآفرینی در کشاورزیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22069/jead.2017.12498.1234
dc.subjectاخلاق کارآفرینیfa_IR
dc.subjectاخلاق کسب و کارfa_IR
dc.subjectرویکرد اخلاقیfa_IR
dc.subjectتوسعه کارآفرینیfa_IR
dc.titleرویکرد اخلاقی به کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار: مبانی نظری و رویکردهای پژوهشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار-دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار- دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue3
dc.citation.spage91
dc.citation.epage116


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد