| dc.contributor.author | میرهاشمی روته, زینب | fa_IR |
| dc.contributor.author | عبداللهی, محبوبه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:18:51Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:18:51Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:18:51Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:18:51Z | |
| dc.date.issued | 2018-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-02-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-11-14 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | میرهاشمی روته, زینب, عبداللهی, محبوبه. (1397). تاثیر هوشمند سازی مدارس بر انگیزه پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر رودهن. تحقیقات مدیریت آموزشی, 9(36), 17-38. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6458 | |
| dc.identifier.uri | https://jearq.riau.ac.ir/article_1194.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279430 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش مقایسه انگیزه پیشرفت تحصیلی و انگیزه به تحصیل دانش آموزان دوره دوم متوسطه کلاسهای هوشمند و عادی رودهن بوده است. روش پژوهش توصیفی مقایسهای بوده است. جامعه آماری دانشآموزان دوره دوم متوسطه کلاسهای عادی و هوشمند مدارس به تعداد 1532 نفر بود. 101 نفر به روش غیر تصادفی هدفمند انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامهی انگیزه پیشرفت تحصیلی سادات کاظمی (1386) و انگیزه به تحصیل قلی پور و بهرامی حصاری (1375) بود. پایایی پرسشنامهها با استفاده از آلفای کرونباخ برای انگیزه پیشرفت 83/0 و انگیزه به تحصیل 91/0 محاسبهشده، برای تجزیهوتحلیل دادهها در بخش آمار استنباطی از آزمون پیرسون کای اسکوئر، تحلیل واریانس یک متغیری دوراهه و آزمون تعقیبی شفه استفادهشده، یافتهها بیانگر آن است که بین دانش آموزان کلاسهای عادی و هوشمند و دختر و پسر به لحاظ انگیزه پیشرفت تحصیلی تفاوت معنادار وجود ندارد. بین کلاس عادی و هوشمند و جنسیت در تبیین انگیزه پیشرفت تحصیلی تعامل معنادار وجود ندارد. بین کلاسهای عادی و هوشمند به لحاظ انگیزه تحصیلی تفاوت معنادار وجود ندارد. بین دانش آموزان دختر و پسر به لحاظ انگیزهی تحصیلی و بین نوع کلاس و جنس در تبیین انگیزهی تحصیلی تفاوت معنادار وجود دارد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن | fa_IR |
| dc.publisher | Rudehen Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | تحقیقات مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Administration Research | en_US |
| dc.subject | هوشمند سازی | fa_IR |
| dc.subject | انگیزه | fa_IR |
| dc.subject | انگیزه به تحصیل | fa_IR |
| dc.subject | انگیزه پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.title | تاثیر هوشمند سازی مدارس بر انگیزه پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر رودهن | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته گروه مدیریت آموزشی واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مدیریت آموزشی واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 36 | |
| dc.citation.spage | 17 | |
| dc.citation.epage | 38 | |