رابطه ذهنیت فلسفی مدیران مدارس و عملکرد معلمان
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی مدیران با عملکرد معلمان است.
نمونه پژوهش 395 نفر معلم و 140 نفر مدیر به روش تصادفی طبقهای از بین 4508 نفر معلم و مدیر آموزش و پرورش شرق استان تهران تأمین گردید. ابزار پژوهش پرسشنامههای محقق ساخته بود که پایایی آنها از طریق اجرای آزمایشی و محاسبه ضریب آلفای کرانباخ برای پرسشنامه ذهنیت فلسفی برابر با 911/0 و پرسشنامه عملکرد برابر 891/0 به دست آمد. برای تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است که نتایج حاصل از همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون نشان داد که: ارتباط معناداری بین (ذهنیت فلسفی مدیران) و (عملکرد معلمان) وجود دارد. به عبارتی توان پیشبینی (عملکرد معلمان) از طریق (ذهنیت فلسفی مدیران) وجود دارد.
کلید واژگان
ذهنیت فلسفیمدیران مدارس
عملکرد معلمان
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2012-11-211391-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University



