نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T05:18:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:18:10Z
dc.date.available1399-07-09T05:18:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:18:10Z
dc.date.issued2010-11-22en_US
dc.date.issued1389-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-27en_US
dc.date.submitted1395-08-06fa_IR
dc.identifier.citation(1389). بررسی رابطة هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی, 2(5), 29-44.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6458
dc.identifier.urihttps://jearq.riau.ac.ir/article_450.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279195
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضرشناخت رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 87-86 بود. روش پژوهش توصیفی از نــوع همبستگی است. در این پژوهش هوش هیجانی، با استفاده از آزمون خودسنجی سیبریاشرینگ و پیشرفت تحصیلی از طریق میانگین نمرات ترم اول و دوم دانش آموزان در سال تحصیلـی 87-86 اندازه گیری شده است. روش نمونه گیری تصادفی و طبقه ای نسبی بوده و با توجه به جدول گرجســـی ومورگان حجم نمونه آماری 380 نفر دانش آموز انتخاب شده که 18 نفر آن دختر و 200 نفر پسر بودند. داده های جمع آوری شده از اجرای پرسشنامه با استفاده از روش های آمار توصیفی شامل فراوانی، فراوانی درصد، میانگین، انحراف استاندارد و نمودارها و آمار استنباطی شامل آزمون ضریب همبستگی و پیرسون و t گروه های مستقل از طریق نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که مؤلفه های اصلی هوش هیجانی شامل خودانگیزی، خودآگاهی، خودکنترلی، هشیاری اجتماعی، مهارت های اجتماعی نام گذاری شدند و در سطح معناداری 99%  بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت وجود دارد. همچنین بین هوش هیجانی دانش آموزان دختــر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Administration Researchen_US
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.titleبررسی رابطة هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue5
dc.citation.spage29
dc.citation.epage44


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد