| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:18:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:18:10Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:18:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:18:10Z | |
| dc.date.issued | 2010-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-10-27 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-08-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (1389). بررسی رابطة هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی, 2(5), 29-44. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6458 | |
| dc.identifier.uri | https://jearq.riau.ac.ir/article_450.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279195 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضرشناخت رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 87-86 بود. روش پژوهش توصیفی از نــوع همبستگی است. در این پژوهش هوش هیجانی، با استفاده از آزمون خودسنجی سیبریاشرینگ و پیشرفت تحصیلی از طریق میانگین نمرات ترم اول و دوم دانش آموزان در سال تحصیلـی 87-86 اندازه گیری شده است. روش نمونه گیری تصادفی و طبقه ای نسبی بوده و با توجه به جدول گرجســـی ومورگان حجم نمونه آماری 380 نفر دانش آموز انتخاب شده که 18 نفر آن دختر و 200 نفر پسر بودند. داده های جمع آوری شده از اجرای پرسشنامه با استفاده از روش های آمار توصیفی شامل فراوانی، فراوانی درصد، میانگین، انحراف استاندارد و نمودارها و آمار استنباطی شامل آزمون ضریب همبستگی و پیرسون و t گروه های مستقل از طریق نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که مؤلفه های اصلی هوش هیجانی شامل خودانگیزی، خودآگاهی، خودکنترلی، هشیاری اجتماعی، مهارت های اجتماعی نام گذاری شدند و در سطح معناداری 99% بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت وجود دارد. همچنین بین هوش هیجانی دانش آموزان دختــر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن | fa_IR |
| dc.publisher | Rudehen Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | تحقیقات مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Administration Research | en_US |
| dc.subject | هوش هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | دانش آموزان | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطة هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 29 | |
| dc.citation.epage | 44 | |