مرور دوره 6, شماره 12 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بررسی هموارسازی سود در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار، با استفاده از مدل ایکل (مطالعۀ موردی بورس اوراق بهادار تهران)
(دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران جنوب, 2016-01-21)سرمایهگذاران، استفادهکنندگان و تحلیلگران مالی علاقهمندند اطلاعات بیشتری دربارۀ هموارسازی سود در شرکتهای سرمایهپذیر کسب کنند. یکی از تکنیکهای حسابداری که بهتازگی در شرکتها استفاده میشود، هموارسازی سود[1] بهعنوان ...
-
تأثیر تصمیمگیریهای قوۀ قضاییه، مقننه و مجریه بر توانگری شرکت بیمه در بخش بیمۀ جانی شخص ثالث در سال 1393
(دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران جنوب, 2016-01-21)پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تصمیمگیریهای قوۀ قضاییه، مقننه و مجریه با توانگری شرکت بیمه در بخش بیمۀ جانی شخص ثالث در سال 1393 است. بنابراین، ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روش، توصیفیـ پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش، شامل ...
-
ارتباط بین ریسک سقوط آتی قیمت سهام با گزارشگری مالی غیرشفاف در شرکتهای با درصد سهام شناور آزاد پایین
(دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران جنوب, 2016-01-21)از آنجا که مدیران، همواره بهدنبال جلب رضایت تأمینکنندگان سرمایۀ شرکتها هستند، سعی میکنند، اطلاعات منتشره، منطبق با تمایلات آنان باشد. درنتیجه، بهنظر میرسد، وجود بیثباتی و عدم شفافیت سود، ریسک سقوط قیمت سهام را ...
-
تأثیر دورۀ تصدی حسابرس بر کیفیت افشای اطلاعات در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران
(دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران جنوب, 2016-01-21)هدف از این پژوهش، بررسی رابطۀ دورۀ تصدی حسابرس با کیفیت افشا است . نمونۀ این پژوهش، شامل 94 شرکت پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار، در طی سالهای 1384 تا 1392 است. ازلحاظ نظری، دورۀ تصدی ازطریق تأثیر بر کیفیت و استقلال ...
-
برآورد تابع تقاضای گردشگری ایران
(دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران جنوب, 2016-01-21)توسعۀ صنعت گردشگری برای کشورهای در حال توسعه که با معضلاتی همچون نرخ بیکاری بالا، محدودیت منابع ارزی و اقتصاد تکمحصولی مواجه هستند، دارای اهمیت فراوانی است. اقتصاد کشور ما نیز اتکای شدیدی به درآمدهای حاصل از صادرات نفت ...
-
بررسی عوامل مؤثر بررضایتمندی بیمهگذاران بیمۀ عمر، با استفاده از مدل سروکوال (مطالعۀ موردی: شرکت بیمۀ نوین)
(دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران جنوب, 2016-01-21)امروزه، سازمانهای تولیدی و خدماتی، میزان رضایت مشتری را بهعنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد میکنند و این روند همچنان در حال افزایش است. در حال حاضر، باتوجه به اهمیت حیاتی که صنعت بیمه در رشد و شکوفایی ...



