نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدیان, ایوبfa_IR
dc.contributor.authorمیرباقری, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorقربانی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:16:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:16:50Z
dc.date.available1399-07-09T05:16:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:16:50Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-07en_US
dc.date.submitted1398-09-16fa_IR
dc.identifier.citationمحمدیان, ایوب, میرباقری, فاطمه, قربانی, علیرضا. (1399). اولویت بندی کاربردهای اینترنت‌اشیا برای نوآوری در آمیخته بازاریابی با توجه به عوامل فناورانه، قانونی و بازار کشور ایران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 12(23), 125-148. doi: 10.22080/jem.2020.17742.3059fa_IR
dc.identifier.issn2008-6237
dc.identifier.issn2476-5287
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jem.2020.17742.3059
dc.identifier.urihttp://jem.journals.umz.ac.ir/article_2686.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278723
dc.description.abstractتأثیر روزافزون استراتژی‌های نوآورانه بازاریابی بر مزیت رقابتی و عملکرد کسب‌وکارها سبب شده‌است کسب‌و‌کارها همواره درصدد به‌کارگیری فناوری‌های نوین دیجیتال جهت نوآوری درآمیخته بازاریابی باشند. ظهور فناوری اینترنت‌اشیا موجب نوآوری‌های گسترده‌ای در بازاریابی گردیده‌است و صاحب‌نظران بازاریابی معتقدند که اینترنت‌اشیا تا سال ۲۰۲۰ فعالیت‌های بازاریابی را به‌صورت انقلابی تحت تأثیر قرار خواهد داد. از طرفی توسعه و اشاعه کاربردهای اینترنت‌اشیا به‌شدت تحت تأثیر نیروهای بازار، محیط قانونی، فناوری و تعاملات میان این سه عامل است. لذا هدف این پژوهش اولویت‌بندی کاربردهای اینترنت‌اشیا در بازاریابی با در نظر گرفتن عوامل مذکور است. این تحقیق از منظر هدف کاربردی و روش تحقیق آن کمی-پیمایشی است، بطوری که برای وزن دهی عوامل از روش تحلیل سلسله مراتبی و برای اولویت بندی کاربردها از روش تاپسیس فازی استفاده گردید. در این پژوهش بدلیل محدود بودن تعداد خبرگان از روش گلوله برفی برای نمونه گیری استفاده شد و در مجموع هفت نفر خبره که دارای ویژگی حداقل سه سال تجربه و دانش در حوزه فناوری اینترنت‌اشیا و بازاریابی بودند برای تکمیل ماتریس های زوجی و تصمیم گیری استفاده شد. یافته های پژوهش نشان‌دهنده آن است که اولاً عوامل بازار نسبت به عوامل دیگر از اهمیت بالاتری برخوردار بوده است و ثانیاً کاربردهای اینترنت‌اشیا در حوزه‌های مختلف آمیخته بازاریابی براساس معیارهای مذکور به ترتیب در حوزه‌های محصول، ترفیع، تجهیزات فیزیکی، فرآیندها، مکان، قیمت و افراد از اولویت بالاتری برای کسب‌وکارها در ایران برخوردار است.fa_IR
dc.format.extent857
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت اجراییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Executive Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jem.2020.17742.3059
dc.subjectآمیخته بازاریابیfa_IR
dc.subjectاینترنت اشیاfa_IR
dc.subjectنوآوریfa_IR
dc.subjectتحلیل سلسله مراتبیfa_IR
dc.subjectتاپسیس فازیfa_IR
dc.titleاولویت بندی کاربردهای اینترنت‌اشیا برای نوآوری در آمیخته بازاریابی با توجه به عوامل فناورانه، قانونی و بازار کشور ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeفناوری اطلاعات( مدیریت دانش -سیستم اطلاعاتی -برون سپاری)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارگروه مدیریت فناوری اطلاعات ، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue23
dc.citation.spage125
dc.citation.epage148
nlai.contributor.orcid0000-0002-8370-9538


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد