نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorانوشیروانی, فرزانهfa_IR
dc.contributor.authorساعدی, رحمانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:16:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:16:43Z
dc.date.available1399-07-09T05:16:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:16:43Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-29en_US
dc.date.submitted1398-02-09fa_IR
dc.identifier.citationانوشیروانی, فرزانه, ساعدی, رحمان. (1397). بررسی رابطه بین قدرت مدیر عامل و ارزش شرکت با نقش تعاملی رقابت بازار و حاکمیت شرکتی. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 10(20), 147-173. doi: 10.22080/jem.2019.16108.2870fa_IR
dc.identifier.issn2008-6237
dc.identifier.issn2476-5287
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jem.2019.16108.2870
dc.identifier.urihttp://jem.journals.umz.ac.ir/article_2321.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278683
dc.description.abstractهدف تحقیق بررسی رابطه بین قدرت مدیر عامل و ارزش شرکت با نقش تعاملی رقابت بازار و قلمرو مکانی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و قلمرو زمانی 1390 تا 1396 بوده است. بر اساس روش حذف سیستماتیک 145 شرکت به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید و به منظور تحلیل داده‌ها ابتدا آزمون های ناهمسانی واریانس،F-لیمر و هاسمن و آزمون جارک – برا و سپس آزمون رگرسیون چند متغیره برای تایید و رد فرضیه های تحقیق استفاده گردید. نتایج نشان داد هنگامی که رقابت در بازار محصول بالاست، قدرت مدیرعامل با ارزش شرکت رابطه مثبتی دارد و هنگامی که رقابت در بازار محصول بالا است و حاکمیت شرکتی قوی است، قدرت مدیرعامل با ارزش شرکت رابطه مثبتی دارد. در نتیجه هنگامی که بازارها رقابتی هستند، قدرت اجرایی مدیران افزایش می‌یابد و مدیران اجرایی با تصمیم گیری‌های سریع و واکنش به تغییرات در شرایط بازار ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین حاکمیت قوی شرکت‌ها منجر به نظارت مؤثر بر مدیران می‌شود و باعث می‌گردد تا مدیران تصمیمات استراتژیک خود در جهت ارزش شرکت سوق دهند.fa_IR
dc.format.extent335
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت اجراییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Executive Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jem.2019.16108.2870
dc.subjectقدرت مدیر عاملfa_IR
dc.subjectارزش شرکتfa_IR
dc.subjectرقابت بازارfa_IR
dc.subjectحاکمیت شرکتیfa_IR
dc.subjectسهامدارانfa_IR
dc.subjectمدیریت استراتژیکfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین قدرت مدیر عامل و ارزش شرکت با نقش تعاملی رقابت بازار و حاکمیت شرکتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمدیریت سازمانی(چالشهای کسب وکار -اخلاق و مسولیت اجتماعی -تحول سازمانی - عملکرد سازمانی -ریسک)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد اسلامی واحد دولت آباد، اصفهان ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه حسابداری، دانشگاه ازاد اسلامی واحد دولت آباد، اصفهان ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue20
dc.citation.spage147
dc.citation.epage173


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد