• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 8, شماره 15
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 8, شماره 15
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر زنجیره تامین کارآفرینانه و توسعه محصول جدید بر عملکرد شرکت‌ها: مطالعه موردی صنعت نوشیدنی

    (ندگان)پدیدآور
    کیانفر, کامرانبارفروش, نسرین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    330.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    سیاستهای تولیدی(چابکی -پایداری -ناب -سبز -برون سپاری)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چرخه عمر کوتاه محصولات، تغییر نیازهای مشتریان و تغییر قوانین باعث شده شرکت­­ها همزمان در دو بعد توسعه محصول جدید و زنجیره تامین به فعالیت بپردازند. موضوع این پژوهش شناسایی و ارزیابی مولفه‌های موثر زنجیره تامین کارآفرینانه و توسعه محصول جدید بر عملکرد شرکت می‌باشد. بازه زمانی تحقیق سال 1392 و سه ماهه اول 1393 بوده و قلمرو مکانی صنایع نوشیدنی شهر تهران است. جمع‌آوری اطلاعات از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه انجام شد و بر اساس روش نمونه­گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه تعیین گردید. به‌منظور بررسی روایی از روایی همگرا و روایی واگرا استفاده شد و همچنین پایایی پرسشنامه به‌وسیله روش ضرایب بار عاملی به‌همراه آلفای کرونباخ بررسی گردید. آزمون فرضیات از الگوی معادلات ساختاری با نرم‌افزار اسمارت پی ال اس انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که مولفه‌های زنجیره تامین کارآفرینانه با شدت 334/0 و توسعه محصول جدید با شدت 388/0 عملکرد شرکت­ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سه مولفه رشد، مشارکت مشتریان و مشارکت تامین‌کنندگان در زنجیره تامین کارآفرینانه و سه مولفه ویژگی‌ های ذائقه‌ای محصول،  سلامت و بهداشت  و تنوع و نوآوری در توسعه محصول جدید، عملکرد شرکت­­ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.[1] [1]این مقاله حاصل پروژه تحقیقاتی است.
    کلید واژگان
    توسعه محصول جدید
    زنجیره تامین کارآفرینانه
    صنعت نوشیدنی
    عملکرد شرکت
    سیاست های نوآورانه در تولید

    شماره نشریه
    15
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، گروه مدیریت، اصفهان، ایران

    شاپا
    2008-6237
    2476-5287
    URI
    http://jem.journals.umz.ac.ir/article_1273.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278656

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب