• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • 4.1, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • 4.1, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تعیین نیازمندی‌های مشتریان شرکت ایران خودرو دیزل با رویکرد AHP فازی مطالعه‌ی موردی: (شرکت ایران خودرو دیزل، اتوبوس C457)

    (ندگان)پدیدآور
    مدهوشی, مهرداداشعاری, امیر
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در دنیای رقابتی امروز، کلیه‌ی سازمان‌ها در تلاشند تا با تولید محصولی که در مورد خواست و نیاز مشتری باشد، بتوانند هر چه بیشتر سهم خود را در بازار افزایش دهند و بازار محصول را تسخیر کنند. بنابراین اهمیت و تعیین نیازمندی‌های آنان و به طور کلی جمع‌آوری و دریافت ندای مشتری بسیارلازم و ضروری به نظر می‌رسد. دریافت ندای مشتری می‌تواند از طریق ابزارهای متعددی انجام گیرد که عمده‌ترین این ابزارها عبارتند از: کارت‌های اظهار‌‌نظر، گروه‌های تمرکز، ملاقات با مشتریان، شاخص رضایت مشتری، مصاحبه‌ی رودررو و عمقی، دریافت شکایات، مشاهدات شخصی و... . البته به کارگیری هر یک از ابزارهای فوق وابسته به شرایط و محدودیت‌های سازمان موردنظر می‌باشد که در این تحقیق ابزار ملاقات با مشتریان و به صورت مصاحبه‌ی رودررو و عمقی بر اساس شرایط انتخاب گردید. پس از جمع‌آوری نیازمندی‌ها با ابزارهای جمع‌آوری ندای مشتری، بایستی نیازمندی‌ها دسته‌بندی و طبقه‌بندی گردند و نیازهایی انتخاب شوند که دارای بیشترین فراوانی می‌باشند.در این مرحله نیز از ابزارهای تحلیل اطلاعات مانند مدل کانو، اصل پاراتو، نمودار وابستگی عوامل، جدول ندای مشتری استفاده گردید تا نیازهای خام جمع‌آوری شده به نحو مطلوبی تحلیل و بررسی شود. سپس از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی (Fuzzy AHP)که یک روش تصمیم‌گیری چند معیاره است، استفاده شد تا با ارایه‌ی چارچوب مناسب آن بتوان نیازمندی‌های مشتریان را با در نظر گرفتن عوامل کمّی و کیفی رتبه‌دهی کرد و نهایتاً اولویت‌بندی نیازمندی‌های مشتریان  اتوبوس C457 تعیین گردد.
    کلید واژگان
    فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی (Fuzzy AHP)
    مشتری
    نیازمندی‌های مشتریان
    اتوبوس C457
    ندای مشتری

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2004-05-21
    1383-03-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه مازندران
    کارشناس ارشد مهندسی صنایع، سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی

    شاپا
    2008-6237
    2476-5287
    URI
    http://jem.journals.umz.ac.ir/article_249.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278638

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب