بررسی تحلیلی آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها
(ندگان)پدیدآور
زالی, محمدرضارضوی, سید مصطفی
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه دانشگاهها در سراسر دنیا اقدام به  راهاندازی  دورهها و رشتههای کارآفرینی نمودهاند. این مقاله پس از بررسی وهمهای آموزش کارآفرینی، در صدد پاسخ به این سؤال است که دانشگاههای معتبر جهانی چه عناوین درسی را برای آموزش این رشته عل میارایه میکنند؟ در تحقیقی که بخش اصلی مقالهی حاضر را تشکیل  میدهد پژوهشگران مربوطه از روش هرمونتیک برای تجزیه و تحلیل برنامههای آموزش کارآفرینی 288 دانشگاه قارهی امریکا و اروپا استفاده کردهاند.
طبق نتایج حاصله همه دانشگاههای امریکایی مورد بررسی، در سرفصلهای درسی، مباحث مربوط به آغاز فعالیت کسب وکار را گنجاندهاند. همچنین درس «کارآفرینی، راهاندازی کسب و کار» در 120 دانشگاه (معادل 42درصد آنها) ارائه گردیده است. در حالی که درس «امور مالی سرمایهگذاری مخاطرهآمیز» و درس «تدوین طرح تجاری فعالیت مخاطرهآمیز» به ترتیب در 29 و 15 دانشگاه تدریس میشده است.
نتیجه کلی بررسیهای هرمونتیکی نشان میدهد که اولاً اهمیت دروس کارآفرینی، یکسان  نمیباشد. ثانیاً، اهمیت هر یک از این دروس میتواند به شدت، تحت تأثیر شرایط اقتصادی و سیستم آموزش عالی کشور مربوطه باشد.
کلید واژگان
وهمهای کارآفرینیآموزش کارآفرینی
محتوای دوره های کارآفرینی
استراتژی آموزش کارآفرینی
دانشگاه
هرمونتیک
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2005-02-191383-12-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه مازندراناستادیار دانشگاه تهران
شاپا
2008-62372476-5287



