بررسی نیازهای دانشجویان از سیستم مدیریت ارتباط با دانشجویان(SRMS) مورد مطالعه: دانشکدهی مدیریت دانشگاه تهران
(ندگان)پدیدآور
فرهنگی, علیاکبرنوری, روح اللهاسفیدانی, محمدرحیم
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مدیریت ارتباط با مشتریان بهعنوان ابزاری قدرتمند برای شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان سازمانها ظهور کرده است و فناوری اطلاعات بهعنوان توانمندساز استقرار این سیستم در سازمانها ایفای نقش میکند. دانشجویان مهمترین ذینفع دانشگاهها و دانشکدهها به شمار می روند؛ بنابراین استفاده از مدیریت روابط با دانشجویان از الزامات اساسی نظام آموزش عالی و دانشگاهها است. استفاده از این سیستم در درجهی اول مستلزم شناخت نیازهای دانشجویان است. از این رو در این مقاله تلاش شده است تا با استفاده از مدل چرخهی عمر روابط با دانشجویان و مدل یان چاستان، نیازهای دانشجویان از یک سیستم SRM شناسایی شود. مطالعهی انجام شده نشان میدهد که نیازهای دانشجویان را در مرحلهی دوم چرخهی عمر روابط آنان میتوان به سه دستهی اصلی نیازهای اطلاعاتی، مبادلهای و ارتباطی تقسیم کرد.
کلید واژگان
مدیریت ارتباط با مشتریانمدیریت ارتباط با دانشجویان
چرخهی عمر روابط با دانشجویان
دانشگاه
دانشکدهی مدیریت
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2008-02-201386-12-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
استاد دانشکدهی مدیریت دانشگاه تهراندانشجوی دوره دکترای دانشکده مدیریت و پژوهشگر گروه پژوهشی فناوری اطلاعات و ارتباطات مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
دانشجوی دوره دکترای دانشکدهی مدیریت و پژوهشگر گروه پژوهشی فناوری اطلاعات و ارتباطات مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
شاپا
2008-62372476-5287



